Toon posts:

Wine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ben k weer, wine geeft altijd de volgende error:
wineserver: chdir /root/.wine : no such file or directory, en dat vind ik niet leuk :( wat doe ik eraan en k kon alleaan rpmetje vinde en daar heb ik het niet zo op dus waar vind ik .tar.gz die ik gewoon kan compile'e? het is de unstripped versie

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Wine wil zijn configuratiefiles in die directory hebben. Je moet die directory aanmaken (mkdir /root/.wine) en er dan configuratieinformatie in zetten.

Je moet in ieder geval een bestandje 'config' in die directory zetten, bij de wine-docs kan je de syntax van dat bestand wel vinden.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Topicstarter
heb het al w8 ff hij heeft 1 windows progie al gedaan nu ff kijke hoe ie precies tw werk gaat

Verwijderd

Topicstarter
Reeds gefixed, nu zegt hij nix, maar gebeurt er ook nix, je krijgt dit dus te zien: fixme:RegFlushKey (blabla)

Verwijderd

Topicstarter
[root@localhost wine-c]# wine mmssetup.exe
FIXME:pthread_rwlock_rdlock
FIXME:pthread_rwlock_unlock
Could not stat /mnt/fd0 (No such file or directory), ignoring drive A:
fixme:win32:PE_CreateModule Security directory ignored
fixme:module:CreateProcessA (E:\IXP000.TMP\msmsgsin.exe,...): NORMAL_PRIORITY_CLASS ignored
fixme:pthread_kill_other_threads_np
Could not stat /mnt/fd0 (No such file or directory), ignoring drive A:
fixme:ole:CoCreateInstance no instance created for {5ce34c0d-0dc9-4c1f-897c-daa1b78cee7c}, hres is 0x80040154
fixme:ole:CoCreateInstance no instance created for {16f41c69-09f5-41d2-8cd8-3c08c47bc8a8}, hres is 0x80040154
[root@localhost wine-c]#

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Begin eens met een eenvoudig programma om te testen of het aan je configuratie of aan wine ligt. Iets als 'wine /my_win_partition/windows/sol.exe' maakt al veel duidelijk.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Het installatie programma liet dus de volgende output zien, en starte gewoon de gebruikers overeenkomst en daarna dat bestanden uitpak venstertje :) daarna echter zijn de bestanden van msn messenger spoorloos verdwenen :? ook als ik de window manager gebruik is er geen verschil (buiten de venstertjes ja)

Verwijderd

Topicstarter
heb geen windows geinstalleerd ()

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Waarom ga je in godesnaam msn messenger installeren op een linux-bak. Er zijn genoeg alternatieven om een native linux programma te hebben die msn functionaliteit bieden.

Zaols everybuddy ( my favourite ) gabber ( of was het nou jabber ) amici en vast nog wel wat.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe mount jij? zie een /mnt/fd0 staan, mount jij daar je diskette op? Pas anders je configfile aan... en tja, msm onder wine op linux... zucht... ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik al imici (anoniem_ventje@hotmail.com) maar het zuigt omdat je als je een nieuw gesprek wil beginne bv dan moet je w8te tot de andere iets zegt of een nieuw venster opene en dan invite en san bla bla jeweet wel he ;) iig erg onhandig en ook kun je naam niet verandere etc. kan bij ze allemaal niet en daarom zou ik graag de orriginele messenger hebben :)

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Gebruik gewoon een linux native progje.
En als ik ergens een hekel aan heb bij MSN is het wel die mensen die voor iedere scheet hun naam veranderen.
Ken er zelfs die veranderen om de 3 min hun naam in het liedje dat ze op hebben staan in winamp :r

Gebruik gewoon 1 nick en doe die eer aan, daar heb je op een gegeven moment veel meer profijt van, dan weten ze teminste wie je bent enz.

Maar everybuddy (zelf nog niet geprobeerd) lijkt me een goed progje voor MSN. En anders een andere client die met het jabber protocol om kan gaan (kijk eens op http://www.jabbercentral.com)

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Mjah ... i must say .. everybuddy roeleert echt wel. het enige probleem is dat hij nog wel eens random crasht en geen userlist van de server kan ophalen maar lokaal opslaat. Maar verder is het echt the bomb :)

Std. logt ie nl. alle gesprekken en kan je gewoon users aanklikken zoals het hoort. Ook als iemand een chat begint dan popt ie onder elk willekeurig venster op :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1