X
[ Voor 105% gewijzigd door socommeister op 06-06-2022 05:41 ]
[ Voor 105% gewijzigd door socommeister op 06-06-2022 05:41 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Zou een 'eigen bedrijf' misschien een nevenactiviteit kunnen zijn, of denk je dat zelf van niet?socommeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:54:
@LED-Maniak
Ik heb geen CAO en het contract zegt dat ik geen nevenactiviteit mag doen zonder toestemming van werkgever.
Nu is het dus de vraag wat een nevenactiviteit is (pas echt uren maken voor andere klant wat ik niet doe in Loondienst of al het openen van bedrijf). Daar kon KvK mij geen antwoord op geven en melde dat dit altijd de discussie is...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 100% gewijzigd door socommeister op 06-06-2022 05:42 ]
Anoniem: 1312488
Je gaat binnenkort weg? Dan lekker laten lopen, check je contract wel even op boetebedingen...socommeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:11:
@Anoniem: 1312488
Ik heb van een man of 10 Die uit dienst gegaan zijn slechte verhalen gehoord hoe ze ermee om gingen. Vooral managers die zich redelijk agressief uitlieten tot verbieden op kantoor te komen want dat gaf onrust.
Het is een echt fijn bedrijf zoals ik het ken, maar als ik mijn kaarten op tafel leg kunnen het een lange 1-3 maanden worden.
Mijn directe manager zal het prijzen dat ik open ben alleen de managers zijn degene waar het omgaat.
Het kan vriezen of dooien, ik heb geen flauw idee
Je moet niet met de KvK schakelen maar met je huidige werkgever!! Je huidige werkgever wil het volgens alles wat je hier laat weten simpelweg niet hebben dat je nevenactiviteiten uitvoert (toch?).socommeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:13:
@Will_M
Nou ik heb de KvK hierover gebeld en die konden het niet zeggen en meldde dat dit altijd de discussie is of dat de nevenactiviteit pas start met uren maken voor een andere opdrachtgever (wat ik niet zou doen in Loondienst periode)
socommeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:37:
Ik wil het liefste de contracten laten aansluiten en dan uit dienst gaan.
Het spreken met recruiters en je inspanningen om contracten aan te laten sluiten lijken mij heel duidelijk nevenactiviteiten. De uren die je in je nieuwe bedrijf steekt zijn weliswaar nog niet factureerbaar, maar dat doet denk ik niet ter zake. Je verricht in feite al werkzaamheden voor je nieuwe bedrijf.socommeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:37:
Ik heb met een aantal recruiters contact opgenomen en de kans is natuurlijk dat mijn werkgever erachter komt.
Je zegt nu dus eigenlijk dat een getekend arbeidscontract tussen de werkgever en werknemer alléén maar bindend is voor de werkgever en dat een werknemer er niet zo nauw mee om hoeft te springen?Lisper schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:32:
Misschien dat het KvK nummer aanvragen an sich geen concurrende nevenactiviteit is, maar zodra je ook maar iets van activiteit voor je bedrijf verricht, ook acquisitie, kan dit als nevenactiviteit gezien worden.
Maar: ik ben geen jurist, en je contactpersoon van de KvK waarschijnlijk ook niet, dus als je het zeker wil weten zou ik naar een jurist/advocaat gaan.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kunnen zij je misschien adviseren.
Eerlijk gezegd zou ik me die moeite besparen en eerst je baan opzeggen en dan een klus zoeken.
(er van uitgaande dat je genoeg buffer hebt en makkelijk aan een klus kan komen)
Scheelt een hoop onzekerheid en uitzoekwerk.
Overigens vind ik het behoorlijk onprofessioneel als een bedrijf zo moeilijk doet tegenover vertrekkende werknemers.
Nee dat zeg ik helemaal niet.Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:36:
[...]
Je zegt nu dus eigenlijk dat een getekend arbeidscontract tussen de werkgever en werknemer alléén maar bindend is voor de werkgever en dat een werknemer er niet zo nauw mee om hoeft te springen?
Helaas is deze logische volgorde van handelen schijnbaar echter niet door de TS aangehouden met deze discussie tot gevolg.Lisper schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:53:
[...]
Nee dat zeg ik helemaal niet.
Een werknemer kan toch gewoon zijn contract opzeggen en voor zichzelf beginnen of een andere baan zoeken?
Mits dit netjes gebeurt, is het belachelijk als een bedrijf hier moeilijk over doet.
Als iemand klanten meeneemt of afspraken in het contract schendt is het een ander verhaal natuurlijk.
Anoniem: 1312488
Er is nog helemaal geen discussie toch?Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:59:
[...]
Helaas is deze logische volgorde van handelen schijnbaar echter niet door de TS aangehouden met deze discussie tot gevolg.
Nou, sommige mensen zien elke handeling die ook maar riekt naar een mogelijke verandering in de arbeidsrelatie als nevenactiviteitAnoniem: 1312488 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 02:11:
[...]
Er is nog helemaal geen discussie toch?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq