Schilderwerk accepteren? craquelé

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• themann
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-04-2024
Hoi allemaal, ik ben een starter en heb net door een schilder mijn plafond laten schilderen. Het is een gipsplaten plafond, hij heeft hem gespoten. Nu is er zoals op de foto te zien, barstvorming ontstaan. De onderste omcirkeling is ook wel van het plekje wat er het ergste aan toe is maar zoals dat erboven is het bijna overal langs de plinten aan beide kanten. Ook is het te zien langs in de naden van waar de gipsplaten in elkaar over gaan. Daar is het een beetje zoals de bovenste omcirkeling.

Dat onderste van de foto wil hij bijwerken kit, maargoed, ik wil eigenlijk nergens hebben. Is het aan de schilder om dit op te lossen of is dit mijn eigen verantwoordelijkheid (had andere kit eroverheen moeten doen ofzo)

Ik voel me al een zeiker dus ik vraag t graag na haha, alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6oc2DtIRifWkoBgmZFkyW4QQVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59Wm6WymWGK5iJLrSrsJP5sT.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De schilder zal je er toch wel voor gewaarschuwd hebben dat die kit-naden niet netjes zouden blijven én waarom is daar in die naden overigens kit gebruikt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:26
Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:13:
De schilder zal je er toch wel voor gewaarschuwd hebben dat die kit-naden niet netjes zouden blijven én waarom is daar in die naden overigens kit gebruikt?
Dat ziet er netjes uit nadat de plinten geplaatst zijn. Voordeel is dat het er mooier afgewerkt uit ziet, nadeel is dat je die kit om de paar jaar zult moeten vervangen. Iets wat hier dus niet is gedaan ;)

[removed]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

redwing schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:19:
[...]

Dat ziet er netjes uit nadat de plinten geplaatst zijn. Voordeel is dat het er mooier afgewerkt uit ziet, nadeel is dat je die kit om de paar jaar zult moeten vervangen. Iets wat hier dus niet is gedaan ;)
Ik heb eigenlijk ook nog nooit een stucadoor met een kitspuit langs plafond / gips-platen zien gaan 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:56
[...]

Noemen ze ook wel plafond lijsten, werkt imo ook mooier af dan rechte hoeken.
Geeft ook de mogelijkheid tot afwerking met LED sfeer verlichting

• themann
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-04-2024
Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:13:
Nee ik heb niks gehoord van hem. In de goten tussen de platen zie je het ook. Is dit zijn verantwoordelijkheid?

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:01
[...]

Met overschilderbare acrylaatkit moet het wel goed gaan toch?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22
Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:21:
[...]

Ik heb eigenlijk ook nog nooit een stucadoor met een kitspuit langs plafond / gips-platen zien gaan 8)
Dat klopt ook, want de meeste stucadoors zien dat als werk voor de schilder. ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• redwing
Will_M schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:21:
[...]

Wel langs plafondlijsten (was even de naam kwijt ;) ). Alleen wordt dat zoals hierboven gezegd meestal door de schilder gedaan.
Harm_H schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:46:
[...]
Met overschilderbare acrylaatkit moet het wel goed gaan toch?
Zoals gezegd is het nadeel dat ook die kit na een aantal jaren uithardt en scheurtjes krijgt. Net als met schilderen moet je dus die kot ook af en toe vervangen. Afhankelijk van het huis en hoeveel de boel werkt moet dat vaker of zelden.

[removed]

• redwing
themann schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:41:
[...]

Nee ik heb niks gehoord van hem. In de goten tussen de platen zie je het ook. Is dit zijn verantwoordelijkheid?
Mijn ervaring is dat schilders dat normaal gesproken wel melden. Hij kan nl vooraf zien of die kit nog goed is of niet en dus ook of het vervangen moet worden of niet.

[removed]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit herken ik als een rand die gekit is en vrijwel direct erna is overgeschilderd.

De verf droogt dan sneller dan de kit. Kit krimpt bij drogen en dus barst de gedroogde verf.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:23
Sethro schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:01:
Dit herken ik als een rand die gekit is en vrijwel direct erna is overgeschilderd.

De verf droogt dan sneller dan de kit. Kit krimpt bij drogen en dus barst de gedroogde verf.
Moet allemaal vaak op dezelfde dag inderdaad, zo gaat dat hier ook want alles is afgeplakt meubels aan de kant etc. :) Maar kit een dagje laten drogen is veel beter.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:58
Twee werkende delen dus dat gaat altijd uitzetten/krimpen. Met kit op te vullen maar dan ga je lichte barstjes zien (meestal vrij vlot te zien). Heel normaal dus.
Je had het kunnen voorkomen door eerst die plafond plint los te halen, dan verven en dan pas weer de plinten erop doen (afgewerkt) en dan zie je niets. Zelf de keus om die plinten dan wel (strakker) of niet te kitten.

Dat hij terugkeert is in mijn ogen dus erg netjes (vooral in deze tijd).

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 21:44
Zat de kit er al op en was die al eerder overgeschilderd? Het lijkt alsof de verf niet (goed) hecht aan de kit. Dat kan ook aan de gebruikte kit liggen (niet overschilderbare siliconen ipv acrylaat).

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:23
@themann wat @Vistajevski zegt, zat de kit er al, of heeft de schilder dit gedaan vlak voor dat hij begon?

Er zijn zat kit soorten die hier wel voor geschikt zijn, overschilderbare acrylaat, anti-crack acrylaat, wet-on-wet, ...

Nu wordt het de hele ruimte rond alles weg snijden/steken, opnieuw kitten, en weer met de kwast/spuit er langs.

Mocht je zelf gaan kitten lees goed wat er op de koker staat om nog een teleurstelling te voorkomen....!

Live from Denmark

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-12 23:55

Part

Helemaal niets.....

Met spuiten breng je in een korte tijd een enorme hoeveelheid vocht aan op het plafond.
Het plafond gaat daardoor werken en dat ga je zien op de naden.

Nu het net nieuw is zit je er bovenop en zie je elke fout en oneffenheid. Eenmaal ingericht met meubels vallen dit soort dingen vaak al helemaal niet meer op.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik zou me meer storen aan die rode cirkels op mijn plafond.

You are NIJL-ed!

Pagina: 1