Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRoubos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-02 16:17
Ik heb openmediavault 6 op de raspberry pi4 draaien en als opslag heb ik een externe Western Digital Elements van 6Tb.

Nu kan ik bij opslag - schijven - aanpassen, bij geavanceerd energiebeheer verschillende dingen kiezen om de WD uit te zetten. Heb nu 64 - Gemiddeld stroomverbruik met standby, maar de externe harde schijf blijft aan, ook al heb ik de spindown tijd op 5 minuten gezet.

Iemand een idee hoe ik de externe HD uit kan zetten. Er zit wel een aan uit knop op, maar dan moet ik soms openmediavault herstarten, wil de schijf weer zichtbaar zijn in windows 11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:03
Je kan de interne standby/sleep timer van de externe drives instellen met de WD software.
Dat werkt in ieder geval met mijn WD elements drives.
WD Drive Utilities for Windows

[Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 06-06-2022 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRoubos
Bedankt.

Ga het proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRoubos
Krijg een melding dat ik een ondersteunende schijf moet aansluiten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRoubos
Kan ik het opstarten via SSH. Heb raspberry lite erop staan. Is er een commando die ik kan gebruiken om op te starten vanuit standby.

Openmediavault kan in standby op betaalde tijden en dan gaat ook de WD schijf uit. Maar om de Raspberry Pi op te starten moet ik de stroom eraf halen en er weer inpluggen. Lijkt mij niet optimaal.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee