Kernel error vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb een vreemde error:

Misschien hebben jullie er wat aan:

Het gaat om het laatste deel van de compilatie:
code:
1
2
3
4
5
6
make[1]: Entering directory /usr/src/kernel-source-2.2.18pre21/arch/i386/boot
as86 -0 -a -o bbootsect.o bbootsect.s
make[1]: as86: Command not found
make[1]: *** [bbootsect.o] Error 127
make[1]: Leaving directory /usr/src/kernel-source-2.2.18pre21/arch/i386/boot
make: *** [bzImage] Error 2

Ik zelf draai kernel 2.4.3 maar ik heb nog een 386 staan die toch ook wat moet doen maar daar kan ik geen kernel 2.4.3 op kwijt dus heb ik maar weer een oude kernel van zolder gehaald en heb deze gecompileerd. Totdat deze fout optrad. En ik draai Debian GNU/Linux.

Misschien kan er iemand wat uit wijs worden.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Installeer de package bin86 (in Std.) - daar zit dat bestand in. Het wordt gebruikt om je bootsector samen te stellen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:19 schreef active2 het volgende:
Ik zelf draai kernel 2.4.3 maar ik heb nog een 386 staan die toch ook wat moet doen maar daar kan ik geen kernel 2.4.3 op kwijt dus heb ik maar weer een oude kernel van zolder gehaald en heb deze gecompileerd.
Hoezo kan je 2.4.3 niet kwijt op een 386? Die 386 kan als het goed is ook gewoon 2.4.x draaien lijkt me.

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 25 augustus 2001 19:57 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Hoezo kan je 2.4.3 niet kwijt op een 386? Die 386 kan als het goed is ook gewoon 2.4.x draaien lijkt me.
De kernelsources zijn ook steeds verder uitgebreid, dus je zult net de pech hebben dat je HD vol komt te staan als je 2.4 wilt draaien, terwijl 2.2.weinig nog wel kan [edit: je zou natuurlijk eerst op een andere pc die kernel kunnen compileren en dan overzetten, maar dan heb je nog wel een tweede linux-machine nodig]. Het probleem zou ook kunnen liggen bij problemen met bzImage, in de oude kernels kon je het nog redden met een zImage. Dat is wat ik ervan heb begrepen althans. Als het eenmaal draaiend is dan maakt 2.4.x of 2.2.x weinig meer uit natuurlijk. Alhoewel, swapspace... ;)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:35 schreef odysseus het volgende:

[..]

De kernelsources zijn ook steeds verder uitgebreid, dus je zult net de pech hebben dat je HD vol komt te staan als je 2.4 wilt draaien [..]
Whaa.. idd..
code:
1
2
b0xx:/usr/src# du -sch linux-2.4.0/
134M    linux-2.4.0

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:40 schreef Phantom_ het volgende:
Whaa.. idd..
code:
1
2
b0xx:/usr/src# du -sch linux-2.4.0/
134M    linux-2.4.0
En 2.4.9 is ondertussen weer enkele MB's groter...lang leve de kerneldevelopers :o

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:35 schreef odysseus het volgende:
De kernelsources zijn ook steeds verder uitgebreid, dus je zult net de pech hebben dat je HD vol komt te staan als je 2.4 wilt draaien, terwijl 2.2.weinig nog wel kan [edit: je zou natuurlijk eerst op een andere pc die kernel kunnen compileren en dan overzetten, maar dan heb je nog wel een tweede linux-machine nodig].
Oh, op die fiets... Mja, dan compile je het dus op een andere bak (op een 386 2.4 compilen wil je sowieso niet), of je download een kant-en-klare kernel.
Als het eenmaal draaiend is dan maakt 2.4.x of 2.2.x weinig meer uit natuurlijk. Alhoewel, swapspace... ;)
Mja, de 2.4 kernels zijn gemiddeld wel 50 - 200 kb groter dan hun voorgangers, maar dit zou het probleem niet moeten zijn (ze zijn wel sneller in ruil voor die paar kb meer).

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 21:03 schreef odysseus het volgende:

[..]

En 2.4.9 is ondertussen weer enkele MB's groter...lang leve de kerneldevelopers :o
Meer ondersteuning voor meer hardware. Dus meer sources..

Sim-pel

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Jullie hebben wel gelijk kernel 2.4.3 kan wel draaien op een 386 maar dan moet je allerlei packages gaan upgraden en dat is het probleem als je op die 386 maar een 100 MB schijfje hebt zitten en geen cdrom-speler

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 26 augustus 2001 10:10 schreef active2 het volgende:
Jullie hebben wel gelijk kernel 2.4.3 kan wel draaien op een 386 maar dan moet je allerlei packages gaan upgraden en dat is het probleem als je op die 386 maar een 100 MB schijfje hebt zitten en geen cdrom-speler
Netwerkkaart erin en lekker met Debian alleen de hoogstnodige packages installen :)

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 25 augustus 2001 22:35 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Meer ondersteuning voor meer hardware. Dus meer sources..

Sim-pel
Zou mijn smiley er daarom gestaan hebben?

Sim-pel

:)

Pagina: 1