Toon posts:

Hoe pak ik dit aan??

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort ADSL via Mxstream en dan wil ik dus mijn hele netwerk er op aansluiten. Ik heb nog een Pentium I met 64 Mb Edo Ram staan die ik dan als router wil gaan gebruiken. Dat wil ik laten draaien onder linux, heb het pakket van SUSE 7.1 aangeschaft. Ik wou dan graag een domein om dan vervolgens met de 3 andere pc's daarop te kunnen inloggen en vervolgens file-sharing, internetten enz. Op die andere pc's draait Win2k en Win98. Hier weet ik wel hoe ik alles moet instellen en configureren alleen heb ik veel moeite met het linux gedeelte. Iemand suggesties en of tips?? Ik heb al wel wat documenten van linux-nl.cx gehaald maar die gaan uit van Redhat volgens mij. Bij voorbaat dank,
Exclusive

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Ook hier is al heel veel over gevraagd, en met de search kan zélfs ik heel veel erover vinden.

Kijk voor linux en adsl eens op www.adsl4linux.nl

Succes

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Citaatje uit de [topic=152460] *D
Topictitels.

Probeer in de Topictitel van het topic wat je gaat starten, je probleem/vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven !

Een topic met de naam " HELP! " is nogal nietszeggend, en mensen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Tevens is het niet handig als men de search gebruikt.

Ik zal even een aantal voorbeelden geven van "foute" topictitels en de "goede" uitvoering ervan eronder.

Foute topictitels:
  • <li>[u]HELP ![/u] <li>[u]Netwerk![/u] <li>[u]vraagje....[/u] <li>[u]PROBLEEM![/u]
Goede topictitels :
  • <li>[u][W2K]Help, mijn computers zien elkaar niet![/u] <li>[u]Hoe zet ik een linux netwerk op?[/u] <li>[u]Vraagje over Subnetting...[/u] <li>[u]Hub link up/down, Hub stuk/NIC probleem?[/u]
Aan de hand van de topictitels die goed zijn, kunnen mensen met kennis van een bepaald iets ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

Ga ook niet je topictitels volledig in CAPS doen, dat komt schreeuwerig over.
Verder vind je in dit gedeelte van de FAQ nog een linkje naar linux howto's en biedt de search ook nog massa's info.

Dit topic is gesloten.