Advies gevraagd voor een budget editing pc (~ €1500)

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Snickers
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-06-2022
Hoi iedereen!

Altijd op-en-af Tweakers lurker geweest maar nooit echt een post hoeven/willen plaatsen, tot nu! Ik ben sinds kort voor mezelf begonnen als video- en fotograaf. Mijn huidige laptop is te oud en kan het niet meer bijbenen met de huidige technologie en zoek ik dus een prima, maar fijn-voor-de-portomonnee pc om te editen.

Onderin is een screenshot waar ik al een set-up heb samengesteld maar geen idee of dit goed met elkaar zal gaan en/of er betere alternatieven zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Editen, 70%. Gamen en overige, 30%.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al het een en ander. In deze thread wil ik me volledig verdiepen in PC's.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderin de post heb ik een screenshot geplaatst met daarin wat ik denk dat ik nodig zal hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel/Nvidia. Naar mijn ervaring loopt dat veel stabieler met Adobe dan AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga het dus voornamelijk voor editen gebruiken en dat zal meestal Full HD zijn. Ik ga ook veel geheugen nodig hebben. Dus zit ik wel aan een tower te denken dat ruimte genoeg heeft voor harde schijven/SSD's of moederbord met meerdere SSD slots voor als ik in de toekomst wil uitbreiden. Stilte en GEEN RGB disco gebeuren staan ook aardig hoog in mijn lijst.

Ga je overklokken?
Lijkt me niet nodig? Als iemand hier wat meer over kan vertellen of dat nodig is of niet, graag! Ik sta open voor feedback.

Wat verwacht je van ons?
Het zou top zijn als jullie me de juiste richting op kunnen sturen. Voor nu heb ik een PC builder tool gebruikt, puur om te spelen. Maar ik weet niet of deze setup daar wel goed voor is.

PC builder tool:
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

Alvast bedankt en een fijne zondag :)

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 05-06-2022 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Snickers
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-06-2022
Zou deze topic gesloten en verwijderd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Inmiddels een tweede topic geopend zo te zien. Kan deze dicht.

Dit topic is gesloten.