Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Unifi protect - G4 deurbel problemen

Pagina: 1
Acties:

• Tdbrouw
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-10 12:54
Hoi,

Hier een probleempje voor de kenners.

Na enkele maanden verbouwen bij me thuis heb ik eindelijk tijd gevonden om de G4 deurbel te installeren. Ik heb een dream machine pro en enkele in wall AP's en ben daar zeer tevreden van tot nu toe.

Ik dacht dus dat de G4 deurbel minstens even makkelijk ging gaan, niet dus :)

Ik heb de deurbel netjes geïnstalleerd met de bijgeleverde unifi beltransformator. Dit aangesloten op mijn bestaande chime en als ik daar het circuit sluit dan gaat de bel.
De deurbel schiet aan en de app vraagt voor de bel te adopten. Dit doorloop ik en alles loopt goed. Dit is ook dichtbij een AP dus connectie met telefoon is alle bars voor de wifi.
De bel zegt setup compleet maar geeft meteen daarna een rode ring en de melding 'weak wifi'. Mijn telefoon in de app blijft 'establishing wifi connection' aangeven en uiteindelijk een error.
Nu heb ik ook een een lange kabel getrokken van het normale aansluitpunt tot 1m van mijn AP en als ik daar na factory reset de bel probeer te adopten krijg ik exact dezelfde foutmelding. Als ik op de knop druk zegt de bel wel 'ringing' maar mijn chime in huis gaat niet. Hoewel als ik het circuit sluit zonder de deurbel gaat ie wel. Maar misschien is dit een optie die je kan aanvinken eens je connectie hebt met de bel?

Als ik naar het unifi portaal ga zie ik de deurbel op offline staan en kan ik geen logs of gegevens zoals IP uitlezen.

Iemand een idee?

• nielsgeursen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 18:04
Hallo Tdbrouw,

Voor de chime: Deze moet wel aangezet worden in de protect software. Ga naar Unifi devices, selecteer de G4 Doorbell, ga naar settings en zoek Chime op. Deze moet op mechanical staan.

Weak WiFi kan ook te maken hebben met de noise/signal strength. Alles lager dan -70dBm wordt gezien als OK. Alles boven de -70dBm als slecht. Mijn G4 Doorbell heeft -77dBm en dat wordt ook gezien als weak signal maar hij funcioneerd prima.

Misschien even een losse setup maken met wat losse kabels etc. om te kijken of het allemaal prima werkt.

Hopelijk kan je wat met deze informatie.

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:20
Zelf had ik in het begin wat problemen met de wifi verbinding, dit terwijl het AP 3 meter verderop hangt.
Hiervoor heb ik een los wifi netwerk aangemaakt op enkel 2.4 ghz. Nu werkt het zonder problemen.

Probeer eerst eens de G4 deurbel aan te sluiten zonder chime. Als die dan goed werkt de chime eraan koppelen. Misschien ook even wat foto's maken van hoe je het hebt aangesloten....

[ Voor 31% gewijzigd door R van Lune op 30-08-2022 16:13 ]