Ervaring gevraagd: snelheid deurbel in beantwoorden bezoeker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 15:52
Een beetje in navolging op mijn eerder topic... Mijn Netatmo deurbel moet eruit. Vorige woensdag voor de derde keer een kapotte SD kaart in dat ding. Tot overmaat van ramp nog een belangrijk pakje gemist door de enorme traagheid waarmee men de bezoeker te woord kan staan.

Ik zoek een deurbel die op één of andere manier met HomeKit kan gekoppeld worden (ik laat Hue lampen knipperen bij aanbellen en wil het beeld op de AppleTV zien).
Als men aanbelt zou ik toch graag binnen 20 seconden na aanbellen in gesprek kunnen zijn met de bezoeker. Dit over 4G.

Heeft er iemand op die manier goede ervaringen met een bepaalde deurbel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Belkin Wemo (die kan HomeKit)?
https://www.belkin.com/us...ideo-doorbell/p/p-wdc010/

Geen ervaring mee overigens.

De meeste SD kaarten zijn niet geschikt om continu naar te schrijven daar gaan ze kapot van.
Oh en 20 seconden is voor de pakketbezorgers hier zelfs nog te lang. Dan zijn ze allang weggelopen (met harde muziek in de oortjes dus ze horen je dan ook niet meer roepen).

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:12
dit is natuurlijk niet echt ontopic....

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 05-06-2022 13:00 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik heb daar ook al eens naar gekeken. Reviews zijn niet echt waauw te noemen helaas.
Mocht ik daarvoor gaan, zou ik ze moeten importeren uit de VS met de nodige onkosten vandien.
Mocht dit nu echt dé fantastische deurbel zijn, valt het te overwegen. Zou eerder voor de Logitech gaan dan. Maar ik vind nu eens nergens een review over hoe snel je je bezoeker te woord kan staan 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Als je niet zoveel waarde hecht aan video kun je wellicht zo'n intercomtelefoon ophangen. Die belt je letterlijk op. Sneller kan haast niet volgens mij. Ik weet alleen niet of die in een mooi huisje komen voor woonhuizen. Daar moet dan wel een sim-kaart in een telefoonlijn naartoe denk ik.

Voor je gemiste pakketjes kun je altijd een pakketkluis ophangen, die van postnl is nu nog een koopje.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 05-06-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 23:38
Beeldbuisje schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:16:
Ik heb daar ook al eens naar gekeken. Reviews zijn niet echt waauw te noemen helaas.
Mocht ik daarvoor gaan, zou ik ze moeten importeren uit de VS met de nodige onkosten vandien.
Mocht dit nu echt dé fantastische deurbel zijn, valt het te overwegen. Zou eerder voor de Logitech gaan dan. Maar ik vind nu eens nergens een review over hoe snel je je bezoeker te woord kan staan 🤨
Ik heb de Logitech hier, maar duurt 10-15 sec voordat je verbinding hebt. Lang dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Eufy. Werkt hier als een tierelier. Of het werkt met Homekit weet ik niet. De rest doet het in ieder geval top en geen abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Video is uiteindelijk ook wel belangrijk. Laatst nog een DPD bezorger gehad die het pakket gewoon mee terug genomen heeft. Dankzij de videofile had ik daar bewijs van en heeft de leverancier gratis het pakket opnieuw verzonden.
Ook HomeKit ondersteuning is dan niet mogelijk in het geval van die intercom.

Ik begin gaan te neigen naar die Eufy. Daar heb ik al bewakingscamera's van en ben er zéér tevreden van. Die werken zelfs met HKSV. Blijft grappig dat, ondanks het basisstation eigenlijk de verbinding met de buitenwereld maakt én dus met HomeKit, zou de deurbel niet met HomeKit werken. Raar...
Wel is dat mogelijk middels HomeBridge blijkbaar. Dat heb ik al draaien voor mijn Somfy gordijnen te sturen op een rasp 2.

Gisteren nog gezocht op die Eufy. Blijkbaar kan je ook automatisch een bericht laten afspelen als iemand aanbelt. Lijkt me ook vrij uniek, maar erg handig als je al een pakketbrievenbus hebt en een pakje verwacht. Blijkbaar is zo'n pakketbrievenbus nog niet echt ingeburgerd hier in België. Staat er een jaar en niemand gebruikt het.

Na de reactie van MotorBeast ben ik wel overtuigd om die Eufy is te proberen. Als ik ze bestel bij Coolblue kan ik toch een maand proberen. Indien niet naar wens kan ze nog altijd terug.
Ook kan die erg goedkoop besteld worden zonder die Homebase, want die heb ik per slot van rekening al door de camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MotorBeast schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:50:
Eufy. Werkt hier als een tierelier. Of het werkt met Homekit weet ik niet. De rest doet het in ieder geval top en geen abbo.
Dan heb je mazzel. Ik krijg op mjin mobiel soms pas na een minuut de melding binnen... En dan heeft de gemiddelde postbezorger inmiddels al drie volgende huizen bezocht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
Ik heb met Eufy wel de ervaring dat je upload snelheid erg belangrijk is.
In den beginne had ik via 4G ook twintig tellen nodig om het beeld te zien van mijn Eufy bewakingscams na een push melding.
Enkele maanden terug van internetabbo veranderd en heb nu 40MBit upload ipv 20. De wachttijd is ook meer dan de helft verminderd.
Misschien ook zo met de deurbel?
Pagina: 1