Telenet TV Box - goede coax splitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Situatie: vroeger een Telenet Digibox en 3 TV’s ( allen aangesloten op één coax, die van de ene tv naar de andere loopt )

Nu: een Telenet TV box met een COAX IN ….. en géén coax out meer :(

Ik zoek dus een deftig T-stuk voor op de TV box

Wat verduidelijking:

Onze thuis setup ziet er zo uit ( wellicht niet ideaal, maar destijds hadden wij ocharm met moeite 1 TV, en ik heb 3 contactdozen laten plaatsen waar van ik dacht dat ik ze toch niet zou gebruiken ..

De coax komt binnen in de woonkamer, gaat IN de digibox , en een andere kabel gaat van de digibox “Coax out” naar de contactdoos in de woonkamer. En van daar loopt die doorgeluste coax naar
2) De keuken…..wordt weer doorgelust ….
3) Naar mijn bureau

Dus 3 TV s in huis en één coax waar de tv’s als het ware in serie aan hangen.

Ik weet het, ideaal zou zijn dat er van in de garage 3 coax kabels zouden lopen, elk naar een tv.

Maar dat is nu niet. Het is zoals het is.

In het verleden altijd overal goed beeld gehad, zowel analoog als digitaal.

Maar mijn probleem is nu dat de nieuwe TV BOX enkel één Coax IN heeft en geen “out” meer.

Simpele (?) vraag …. Hoe los ik dat op ? Wellicht met een T-stukje of zo, maar kan je mij iets specifiek aanraden , liefst een directe link, zodat ik geen miskoop kan doen.

Er zijn tal van stukjes maar ik heb daar absoluut geen verstand van …

Zou dit bv. goed zijn ?

https://www.kabelshop.nl/...5020545-i7251-t19394.html

Bij voorbaat dank !

[ Voor 5% gewijzigd door FENICE op 05-06-2022 09:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:40
die volgens de link is bruikbaar, alleen de demping is 4.1dB. Er zijn splitters in de handel met een lagere demping (3,5dB) wat minder verzwakking van het (analoge) signaal geeft.
https://www.kabelshop.nl/...-QS-02-i19136-t19364.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doorlussen via een decoder naar een andere decoder is sowieso af te raden. Het signaal dat uit de decoder komt is niet gelijk aan dat wat er in gaat, dus vragen om problemen.
Beste met minste verlies is een F splitter voor de decoder, en dan de tweede lijn naar de volgende decoder. Vlak voor de decoder zet je weer een splitter. En dan hopen dat je aan het einde voldoende signaal hebt, anders met een versterker werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)