Onredelijke voortzetting verzekering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macavity
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-06-2022
Mijn 91 jarige moeder heeft ondertussen al 260 euro betaald aan een wasmachine gekocht in 2018 voor 300 Euro.

De eerste keer dat ik dat heb stopgezet was begin 2020, vermoedelijk is het misgelopen tijdens de Brexit, het Brits bedrijf had zijn accounts overgeheveld aan een Duits bedrijf. Het is blijven doorlopen, in december 2020 heb ik het opnieuw stopgezet volgens de regels, helaas geen bewijs (was online en pc crash gehad) . Maar er waren geen betalingen meer tot eind juni 2021. Blij dat we er eindelijk vanaf waren, ik heb het niet meer in het oog gehouden, maar nu merken we dat sinds juli 2021 de domiciliering terug loopt.
...

Hoe kan een bedrijf een domiciliering terug starten zonder toelating ?

Bestaat er geen wetgeving, Belgisch of Europees, dat dit soort onredelijke voortzetting van een verzekering veroordeelt ?

Alvast dank

Mac

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

er is een verzekering afgesloten op een wasmachine? was dat omdat de garantie was afgelopen?
wat staat er in zo'n overeenkomst wat betreft einddatum en opzegging? of waren dat onredelijke criteria waar je je niet aan hoeft te houden...
in elk geval neem ik aan dat je de bank kan benaderen om de auto incasso stop te zetten (of zelf storneren via de website/app).

[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 05-06-2022 14:09 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 17:36
Een verzekering op een wasmachine van 300 euro?
Die is nu bijna qua bedrag gelijk aan de kostprijs.

Maar bij het bestellen moet er zijn aangevinkt dat er een verzekering is afgesloten, wat de looptijd is en de voorwaarden voor beëindiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macavity
Ik vind bij de factuur (Vandenborre) of de bestelbon nergens iets over een verzekering. Dus ook niets over looptijd. Het gaat over domestic and general insurance plc waar de contracten zijn overgeheveld naar domestic and general insurance Europe.
D-dark schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:46:
Een verzekering op een wasmachine van 300 euro?
Die is nu bijna qua bedrag gelijk aan de kostprijs.

Maar bij het bestellen moet er zijn aangevinkt dat er een verzekering is afgesloten, wat de looptijd is en de voorwaarden voor beëindiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macavity
Ik heb die bank domiciliering online stopgezet in 2020, hoe die terug gestart is 2021 begrijp ik niet.
JJ Le Funk schreef op zondag 5 juni 2022 @ 02:38:
er is een verzekering afgesloten op een wasmachine? was dat omdat de garantie was afgelopen?
wat staat er in zo'n overeenkomst wat betreft einddatum en opzegging? of waren dat onredelijke criteria waar je je niet aan hoeft te houden...
in elk geval neem ik aan dat je de bank kan benaderen om de auto incasso stop te zetten (of zelf storneren via de website/app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Macavity schreef op maandag 6 juni 2022 @ 02:14:
Ik heb die bank domiciliering online stopgezet in 2020, hoe die terug gestart is 2021 begrijp ik niet.
Heb je al contact gezocht met je bank hoe dit kan? En nagaan of het Duitse bedrijf gemachtigd was dit te doen. Ik weet dat je in NL tot 13 maanden terug een melding onterechte incasso kan doen.

domiciliering = automatische incasso, voor NLers hier

[ Voor 17% gewijzigd door Djordjo op 06-06-2022 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je het ook stopgezet bij vandeborre zelf?

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Je kan je abonnement opzeggen door contact op te nemen met het contactcenter van Vanden Borre op het nummer 02/334 00 00.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1