Tridentz rgb 1 stick werkt niet met amd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc042
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-10 21:01
Mijn vraag
Heb een neiuwe set ram gekocht voor een project: tridentz rgb neo 32gb 4000mhz. I.c.m. een ryzen 5900x.

Heb 2 moederborden geprobeerd: de b450 aorus elite en de asrock b450 steellegend. Bij de aorus word die herkend als 32gb, maar het moederbord laat mij de ramsnelheid niet aanpassen ( mobo probleem ook met andere ramsticks). Hierdoor wilde ik mijnn andere asrock mobo gebruiken, deze herkent het niet. 1 stick is te zien de andere geheel niet. Andere ram sticks worden wel herkent. Denk dat het ssn algemeen probleem is van tride tz die vaker voorkomt op amd maar weet seirues niet hoe ik het kan fixen. Op internet hebben mensen problemen na het installeren van rgb software, maar bij mij word het niet eens herkent in de bios zonder enige bootdrive.

Heb dus al andere ramstixk geprobeerd, deze worden wel herkent. Van de tridentz word er maar 1 stick herkent, heb de sticks van plek verwisseld, maar dan alsnog hetzelfde, dus is ook niet dat 1 defect is of iets.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is? En of ik hier later dan ook weer last van ga krijgen? Is een pc project voor iemand dus is erg onhandig als het probleem word gefixt en later weer opeens terug komt

Alvast super bedankt vpor de hulp <3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Staat het geheugen wel op de QVL van het moederbord?

Hoewel de lijst niet heilig is, is het wel goed om te checken of een vergelijkbare kit als werkend getest is, zo kun je met redelijkheid bepalen of het geheugen stuk is, of dat je een andere kit moet kopen wegens incompatibiliteit.

Denk eerlijk gezegd ook niet dat je op dat bord DDR4-4000 gaat halen met een 5900X. Ik zou een kitje 3600 CL16 zoeken die op de QVL staat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc042
Hey, bedankt voor dd hulp, ik was op de hoogte dat het niet zou gaan draaien op 4000 mhz, wilde het eigenlijk of op 3600 of 3200mhz laten draaien, blijkbaar is 3200mhz eeg goed voor de 5000 series ? . Ik zal straks even kijken wat die ovl dingen inhouden, hopelijk laat dat het direct werken.

Als iemand in de tussentijd nog uets heeft wat ik kan proberen hokr ik het graag.

Much love <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Wat is de productcode van je ram?
Laatste biosversies?
In welk slot steek je ze?
2 of 4 latjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Mocht je gaan ruilen: heb iig op de b450 steel legend zeer goede ervaring met dit 32gb kitje:

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mc042
Hoi hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een mooi setje gevonden, een kingston setje op 3200mhz, deze werkt perfect en ik ga ff kijken of ik nog geld terug kan krikgen voor mijn trident z's . Heb serieus geen zin om steeds weer op hetzelfde probleem te komen, gebruik vrijwel alleen maar amd pc's. Super bedankt voor alle hulp en een fijne dag verder!

Mvg,
Mc
Pagina: 1