2 boekenplank-speakers + subwoofer + phono in één?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnQuirijns
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-06-2022
Beste mensen,

Ik heb jarenlang een eenvoudige audio-set gehad. Twee Magnat All Ribbons P8 op een NAD versterker met daarbij een Technics SL1200 draaitafel. Na een verhuizing moest ik wat anders in mijn nieuwe ruimte, maar ik kan daarbij wel wat advies gebruiken. Grote speakers passen echt niet meer, dus heb ik twee fijne Mission boekenplank-speakers aangeschaft, aangesloten op een NAD 7225 PE versterker. Prima geluid, maar voor mijn muziek niet voldoende bas. En laat mijn NAD het nu vandaag ook nog begeven!

Kortom, mijn wens is om de Missions uit te breiden met een 8" (of 10"?) subwoofer voor meer bas. Uiteraard een bijbehorende versterker/receiver én ik wil mijn phono- optie behouden. Ik kom echter niet uit deze puzzel, want mijn kennis houdt hier op. De Missions weer verkopen om een volledige, andere set te kopen is ook een optie...zolang mijn wensen maar overeind blijven: twee boekenplank-speakers, een subwoofer en een phone-optie. Met een budget van €500 wordt het lastig realiseer ik me, maar wie weet kom ik dankzij jullie advies een beetje in de buurt. Hoeft natuurlijk ook geen fonkelnieuw spul te zijn ;-) Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg geweest en bestaan er mogelijkheden voor mijn wensen.

Graag jullie advies, alles is welkom, alvast bedankt!

Vriendelijke groeten, Martijn

Beste antwoord (via MartijnQuirijns op 05-06-2022 15:38)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:54

Major_ton

Shoot!

Ik zou zeggen, koop een willekeurige oudere Denon PMA van Marktplaats met een phono ingang en een subwoofer met high-level ingang. Op diezelfde marktplaats staat bijvoorbeeld een Tannoy mx Sub 10 te koop voor € 100,- (echt een strak ding!) en de versterker hoeft ook niet meer dan € 150,- te kosten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 08:31

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb jaren een Cambridge Audio One gehad. Die heeft wel een sub uitgang, maar geen phono in. Ik heb nu een Denon CD Receiver RCDN-11 DAB+ Wederom wel sub, maar geen phono (phono voorversterker is voor <50 euro te krijgen). Beide zijn zonder speakers leverbaar (en in meerdere kleuren) en rond de 500 euro.
Geluidstechnisch vond ik de Cambridge wel beter klinken, maar omdat deze formeel discontinued is heb ik voor de denon gekozen (mijn eis was voornamelijk het smalle formaat). De Denon is ook meer van deze tijd met streaming mogelijkheden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@MartijnQuirijns Aankoopadvies doen we in Consumentenelectronica Koopadvies. Je topic is daarheen verplaatst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik zou zeggen, koop een willekeurige oudere Denon PMA van Marktplaats met een phono ingang en een subwoofer met high-level ingang. Op diezelfde marktplaats staat bijvoorbeeld een Tannoy mx Sub 10 te koop voor € 100,- (echt een strak ding!) en de versterker hoeft ook niet meer dan € 150,- te kosten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnQuirijns
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-06-2022
@Major_ton , je bedoelt dat alles dan aangesloten kan worden via speakerkabels? En dat de versterker geen speciale subwoofer- aansluiting meer nodig heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

MartijnQuirijns schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:36:
@Major_ton , je bedoelt dat alles dan aangesloten kan worden via speakerkabels? En dat de versterker geen speciale subwoofer- aansluiting meer nodig heeft?
Als de sub een high-level ingang heeft dan sluit je die inderdaad aan op de luidspreker uitgangen van de versterker. Je kan natuurlijk ook kijken naar een versterker met rca pre-outs en dan de low-level ingang gebruiken op de subwoofer. Niet elke versterk heeft echter pre-outs en de genoemde subwoofer heeft wel high-level inputs, dus vandaar het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:26
Allicht is een compacte digitale versterker een optie zoals de Argon audio SA1 of NAD D3020 v2. De subwoofer staat los van de versterker die kan je dus eventueel behouden.

De subwoofer kan je aansluiten via een Line out of high level zoals hierboven omschreven.

https://www.hifiklubben.n...r-met-bluetooth/argsa1wh/

https://www.hifiklubben.n...t-bluetooth/nadd3020v2bk/

[ Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-06-2022 19:52 ]

Pagina: 1