Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben er een maand naar op zoek geweest. En nee niet te koop in NL.
Deze week schijnt een jongen te gaan bestellen. Kan misschien wel vragen of hij mee kan bestellen voor je.
Verwijderd
Dan zit ik mezelf toch af te vragen waar conrad dan wel zit
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203041110998756887&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=209&TK_PAR[MEDIUM]=
Verwijderd
Dan kan je beter zo'n halfords ding nemen en de behuizing eraf halen als je die niet wilt. Scheelt je een geeltje.Op zaterdag 25 augustus 2001 18:32 schreef Da Joker het volgende:
Niet te koop in nederland ??
Dan zit ik mezelf toch af te vragen waar conrad dan wel zit
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203041110998756887&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=209&TK_PAR[MEDIUM]=
Halfords ding ???Op zaterdag 25 augustus 2001 18:34 schreef surreal het volgende:
[..]
Dan kan je beter zo'n halfords ding nemen en de behuizing eraf halen als je die niet wilt. Scheelt je een geeltje.
Heppie een foto of link ?

of die

of deze

Het is FRIET!
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:31 schreef Jox444 het volgende:
Die??
[afbeelding]
of die
[afbeelding]
of deze
[afbeelding]
ik vind deze dan toch mooier. ivm ik een groot project mee wil beginnen en dan staat zowiets strakker, want dan hoe ik alleen een gat te maken waar hij achter komt te zitten.
btw thnx voor de link
Dan zou ik toch deze nemen stuk gemakkelijker in te bouwen
(ook van conrad btw)
ik heb zelf een andere maar die kon ik op die #@$^%456 site niet vinden
kost het zelfde maar heeft een alarm uitgang bij over temperatuur enz enz ...
interesting. kan plz ook nog ff een linkie paasen, want ik vind die conrad zowOp zaterdag 25 augustus 2001 20:20 schreef Sine het volgende:
[afbeelding]
Dan zou ik toch deze nemen stuk gemakkelijker in te bouwen
(ook van conrad btw)
ik heb zelf een andere maar die kon ik op die #@$^%456 site niet vinden
kost het zelfde maar heeft een alarm uitgang bij over temperatuur enz enz ...
hij werkt dus op 3 volt???Op zaterdag 25 augustus 2001 20:57 schreef Sine het volgende:
en ff een schakelingetje om van 5v 3v te fabrieken
(of je moet aan je atx connector een draadje aan de 3.3 V lijn er bij bakken)
[afbeelding]
Verwijderd

Dit is mijn temperatuurdisplay. Een LCD met een LM35 sensor ervoor gesoldeerd. Het is een kleine die in mijn 3" slot past.
Helaas had het ding geen backlite. Dat heb ik zelf met veel moeite gefabriekt.
Zwarte plastic aan de binnenzijde wegzagen. Vervangen door een stuk helder plastic van een cassettedoosje waar ik met de soldeerbout dunne geultjes in gesmolten heb (lichtbreker). Daarop een grofgeschuurd stuk plastic (lichtspreider). En drie groene ledjes in serie erachter. Daarachter weer zilverpapier als reflector.
Ben er uren mee bezig geweest, en het ziet er nog niet 100% professioneel uit. Maar Conrad had geen kleine met backlite.
N.B. het display kostte maar 12 gulden. De sensor 15 piek -maar die is wel op 1% nauwkeurig.
Echte freaks zouden zo trouwens blauwe leds kunnen toepassen als backlite.
Verwijderd
Hebben ze in Bussum dus nietOp zaterdag 25 augustus 2001 22:08 schreef Hooi het volgende:
Deze dus?
Dual binnen/buiten digitale temperatuur meter voor F 9,95 bij Blokker.
[afbeelding]
Ik ga overmorgen voor de zekerheid nog eens kijken, kan jij er anders een inkopen en opsturen ofzo?
jep lees de spec's maar (linkje in vorige post)Op zaterdag 25 augustus 2001 21:19 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
hij werkt dus op 3 volt???
Die van mij lijkt verd8 veel op de van augustus
met het verschil dat mijne een beetje groter is (past niet in een 3.5" bay )
En ik kan er #$%@ geen pic van posten omdat die @#%^#$%^# ph*l*ps besloten heeft om voor mijn webcam maar geen win2k driver meer te maken
* Sine moest dit ff kwijt
dat kwam ik ook net achter voor mijn studio400 van pinnacleOp zaterdag 25 augustus 2001 22:40 schreef Sine het volgende:
[..]
jep lees de spec's maar (linkje in vorige post)
Die van mij lijkt verd8 veel op de van augustus
met het verschil dat mijne een beetje groter is (past niet in een 3.5" bay )
edit:
En ik kan er #$%@ geen pic van posten omdat die @#%^#$%^# ph*l*ps besloten heeft om voor mijn webcam maar geen win2k driver meer te maken![]()
* Sine moest dit ff kwijt
[ontopic]
maareh ik denk dat ik ook ff bij display haarlem gah kijken
LCD thermometer
Productinformatie
Deze thermometer heeft een 13 mm hoge LC-display. Deze thermometer kan overal worden gebruikt voor uiterst nauwkeurige metingen van -50°C tot +150°C. Door de toepassing van een geïntegreerde schakeling en twee spindeltrimpotmeters is het mogelijk een zeer nauwkeurige ijking van de thermometersuit te voeren. De toepassing strekt zich uit van het meten van de kamertemperatuur, buitentemperatuur tot toevoer/afvoer van verwarmingswater in autos, boten, caravans, campers en vakantiehuizen. Met temperatuurvoeler KTY 10. De lengte van de kabel mag max. 15 m bedragen.
Technische spec.: Voedingsspanning 9 - 12 V (9 V batterij) · Stroomverbruik ca. 1 mA · Temperatuurbereik -50°C tot +150°C · Nauwkeurigheid 0,1°C · Afm. 70 x 51 x 15 mm.
Bouwpakket
Prijs :Hfl. 39,95 of 18,13
Reuzen-LCD-temp.-/tijd-module HED-042
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202045940998763423&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=13&TK_PAR[MEDIUM]=
Productinformatie
Externe sensor (optie) · °C/°F omschakelbaar · Klok, temp.-aanduiding omschakelbaar · 1 sec./10 sec. meetcyclus - omschakelbaar · Incl. inbouwvenster · Eenvoudige snap-in-montage · Temp.-meetbereik -20°C tot +70°C. Instelbare beneden- en bovengrenswaarden met overeenkomende schakeluitgangen voor het gebruik in regelcircuits. Alarmuitgang voor akoestische weergave van grenswaarde overschrijding.
Technische spec.: Voedingsspanning 3 V · Stroomopname 3 µA (60 µA tijdens meting) · LED-displayverlichting: voedingsspanning 3 V · Stroomopname 240 mA · Alarmuitgang: 200 µA, 4096 Hz · Nauwkeurigheid: temp. ± 1°C · Tijdfunctie met 12-uurs aanduiding.
14 mm LCD-aanduiding
Groene LED-display verlichting
Alarmuitgang min./max.-temp.
Prijs : Hfl. 34,95 of 15,86
welke vinden jullie beter en waarom??
maar is ingebouwd in een inbouw vriendelijke behuizing
en heeft een extra bargraph
maar ik kan hem op de site niet vinden
(in het boek staat ie wel )
die sensor is btw een 10k ohm NTC
daar kun je dus makkelijk eentje aan toevoegen en met een schakelaar omschakelen
Verwijderd

Rechts is Temp van CPU (heatsink) links is main server HD
Kosten 29,95 per stuk @ muco in Amsterdam: http://www.muco.nl
Ik vind die van 34,95 beter, ik zit er aan te denken om die te nemen, ten eerste heb ik mijn cpu nog nooit boven de 60 gezien dus die 70 graden voldoen prima. Ten tweede vind ik dat ledje wat er in zit ook vetter, die zou ik trouwens veranderen in een blauwe (als je dan de cijfers tenminste nog ziet). 3e is dat er zo'n rand omheen zit en dat vin ik er beter uitzien als je die in een bay propt dan een gat en dan gelijk et display, ken je wel gaan knutselen maar ik zou gewoon die van 34 piek kopen.Op zondag 26 augustus 2001 00:50 schreef ReseTTim het volgende:
/edit en er staat zelfs celcius graden achter
Ik die onderste, niet alleen qwa prijs maar ook qwa hoogte enzo, ik bestel er denk ik ook 1 bij de volgende bestelling! Maar dan wel 'plug & play' inbouwen zodat je hem eruit trekt (uit de 3,5" bay) en hem dan ergens anders voor kan gebruiken (eventueel op 'accu's').Prijs / kwaliteit vergelijking
LCD thermometer
Productinformatie
Deze thermometer heeft een 13 mm hoge LC-display. Deze thermometer kan overal worden gebruikt voor uiterst nauwkeurige metingen van -50°C tot +150°C. Door de toepassing van een geïntegreerde schakeling en twee spindeltrimpotmeters is het mogelijk een zeer nauwkeurige ijking van de thermometersuit te voeren. De toepassing strekt zich uit van het meten van de kamertemperatuur, buitentemperatuur tot toevoer/afvoer van verwarmingswater in autos, boten, caravans, campers en vakantiehuizen. Met temperatuurvoeler KTY 10. De lengte van de kabel mag max. 15 m bedragen.
Technische spec.: Voedingsspanning 9 - 12 V (9 V batterij) · Stroomverbruik ca. 1 mA · Temperatuurbereik -50°C tot +150°C · Nauwkeurigheid 0,1°C · Afm. 70 x 51 x 15 mm.
Bouwpakket
Prijs :Hfl. 39,95 of 18,13
Reuzen-LCD-temp.-/tijd-module HED-042
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202045940998763423&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=13&TK_PAR[MEDIUM]=
Productinformatie
Externe sensor (optie) · °C/°F omschakelbaar · Klok, temp.-aanduiding omschakelbaar · 1 sec./10 sec. meetcyclus - omschakelbaar · Incl. inbouwvenster · Eenvoudige snap-in-montage · Temp.-meetbereik -20°C tot +70°C. Instelbare beneden- en bovengrenswaarden met overeenkomende schakeluitgangen voor het gebruik in regelcircuits. Alarmuitgang voor akoestische weergave van grenswaarde overschrijding.
Technische spec.: Voedingsspanning 3 V · Stroomopname 3 µA (60 µA tijdens meting) · LED-displayverlichting: voedingsspanning 3 V · Stroomopname 240 mA · Alarmuitgang: 200 µA, 4096 Hz · Nauwkeurigheid: temp. ± 1°C · Tijdfunctie met 12-uurs aanduiding.
14 mm LCD-aanduiding
Groene LED-display verlichting
Alarmuitgang min./max.-temp.
Prijs : Hfl. 34,95 of 15,86
Als ik het ga down komt er weer een artikel op mijn site over!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
hoe duur was ie? en wat doen die streepjes onder de temp.Op zondag 26 augustus 2001 15:03 schreef Sine het volgende:
Heb m'n webcam aan een win98 bak gehangen en toch nog een pic kunnen maken
[afbeelding]
btw hoorde ik dat goed dat als je het aansluit op een speakertje dat hij dan herrie gaat maken als het geheel te warm wordt.
ook 39 piek of zoOp zondag 26 augustus 2001 17:28 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
hoe duur was ie? en wat doen die streepjes onder de temp.
btw hoorde ik dat goed dat als je het aansluit op een speakertje dat hij dan herrie gaat maken als het geheel te warm wordt.
en dat speakertje zit er al in
die bargraph is gewoon een grafische aanduiding van je temp
kan tot 70C geloof ik
speakertje EN een schakel uitgang
en zelfs een rs232 uitgang
bestel nr 13 08 93-24 Fl 39.95
catalogus 2001 pagina 109
speakertje EN een schakel uitgangOp zondag 26 augustus 2001 17:36 schreef Sine het volgende:
[..]
ook 39 piek of zo
en dat speakertje zit er al in
die bargraph is gewoon een grafische aanduiding van je temp
kan tot 70C geloof ik
bestel nr 13 08 93-24 Fl 39.95
catalogus 2001 pagina 109
ok speakertje weet ik wel wat het is. maareh wat kan je doen met de rest??
btw door het zoeken via dat nummer vind je meteen een hoop meer temp metertjes.
ik zit te dubben tussen deze 2.
Bestnr. 130893-24
Hfl. 39,95
Bestnr. 126616-89
Hfl. 24,95
Juist .. die bovenste heb ik dusOp zondag 26 augustus 2001 22:14 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
ok speakertje weet ik wel wat het is. maareh wat kan je doen met de rest??
btw door het zoeken via dat nummer vind je meteen een hoop meer temp metertjes.
ik zit te dubben tussen deze 2.
[afbeelding]
Bestnr. 130893-24
Hfl. 39,95
[afbeelding]
Bestnr. 126616-89
Hfl. 24,95
en met die schakel uitgang kun je je pctje laten uitzetten bij overtemperatuur
en die rs232 kun je vermoed ik aan je rs232 poort van je pc knopen (lees com poort) en dan software matig je temp uitlezen
(nu vraag me niet hoe maar 't moet kunnen)
wat denk jij van de onderste metertje?? ik heb daar als eerste intresse in omdat die gewoon een mooier prijsje heeft of denk he dat dit ding niet goed meet ofzow iets.
btw chnl wat je ziet staan, kan je zow dan switchen tussen de 2 sensors??
chnl ???Op maandag 27 augustus 2001 01:37 schreef ReseTTim het volgende:
Sine
wat denk jij van de onderste metertje?? ik heb daar als eerste intresse in omdat die gewoon een mooier prijsje heeft of denk he dat dit ding niet goed meet ofzow iets.
btw chnl wat je ziet staan, kan je zow dan switchen tussen de 2 sensors??
ja die 2e is ook niet gek
en als het om het prijsje is die uitvoering vannmij zonder backlicht is een stuk goedkoper (heeft wel geen bargraph)
kijk je praat toch wel over 2 of 3 van die dingen die ik gah kopen vandaar dat ik toch wel ff naar de prijs kijkOp maandag 27 augustus 2001 22:43 schreef Sine het volgende:
[..]
chnl ???
ja die 2e is ook niet gek
en als het om het prijsje is die uitvoering vannmij zonder backlicht is een stuk goedkoper (heeft wel geen bargraph)