Ik heb hier een ouwe p75 staan waarvan 3 jaar geleden de HD gestorven was ( Seagate uiteraaard, flame intended
). Nu vroeg ik me af dit lijkt me wel een aardige pc om de basics van linux te gaan verkennen, aleen zonder HD is dat lastig. Maar toen hoorde ik ergens dat je een linux distro kan booten van cdrom, hoe werkt dit en gaat dit ook met een p75 ? Of het traag gaat is van geen belang. Alvast bedankt
Zo ver als ik weet kun je alleen die install booten
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Ik meen dat SuSE zoiets heeft, maar veel zul je er niet aan hebben. Je kunt niets installeren, het werkt doodtraag en na elke reboot zijn *al* je settings weer weg (al kun je die misschien op diskette opslaan). Ik raad gewoon aan om ergens een tweedehands harde schijf op te scharrelen en die in te bouwen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
A wise man's life is based around fuck you
If it ain't broken it doesn't have enough features
De SuSE LiveEval CD boot idd zelfstandig, maar bij mijn weten wil deze wel een file van 100MB op je windows partititie aanmaken om instellingen enzo in op te slaan.
Als je goed met linux om kunt gaan kun je een linux from scratch cd maken met de /etc directory op een diskette. Dan heb je een hoop van je instellingen nog maar files opslaan kun je niet.
Een os van cd-rom booten werkt nooit goed omdat je gewoon niks kunt opslaan of aanpassen.
Een os van cd-rom booten werkt nooit goed omdat je gewoon niks kunt opslaan of aanpassen.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
hmm ik zoek nogsteeds een goed alternatief, voor een linux distro van cdrom (er is geen hd voorhanden). Ik zoek dus simpele linux (pc heeft 8 mb geheugen) en demo linux en suse vragen ebiden meer en willen een swapfile ! Maar er zit dus geen hd in deze pc dus dat gaat lastig worden.
Zonder HD ben je beperkt tot een distributie di vanaf floppy werkt. Basic Linux (www.freshmeat.net) kan je wel gebruiken.
Alleen X-Windows kan je zonder HD wel vergeten.
Met wat moeite heb ik X-Windows vanaf een 100Mb zip-disk aan de praat gekregen, maar met minder hoe je het eigenlijk niet te proberen.
Alleen X-Windows kan je zonder HD wel vergeten.
Met wat moeite heb ik X-Windows vanaf een 100Mb zip-disk aan de praat gekregen, maar met minder hoe je het eigenlijk niet te proberen.
HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C
Ehm, 8meg RAM en geen HD gaat sowieso lastig worden...Op zondag 26 augustus 2001 16:05 schreef Griffen het volgende:
hmm ik zoek nogsteeds een goed alternatief, voor een linux distro van cdrom (er is geen hd voorhanden). Ik zoek dus simpele linux (pc heeft 8 mb geheugen) en demo linux en suse vragen ebiden meer en willen een swapfile ! Maar er zit dus geen hd in deze pc dus dat gaat lastig worden.
Zonder swap is 8meg al redelijk krap om te booten. Dan zijn er nog delen van het fs die absoluut read-write moeten zijn (/var, /tmp), dus die moeten op een ramdisk gemount worden. Mocht je dit al redden in 8 meg, dan kun je iig absoluut geen X meer starten.
Nouja, heel misschien als je zelf een LFS systeempje in elkaar knutselt (zonder init, zonder getty's enzo), dat je dan net XFree gestart krijgt, maar dit is erg moeilijk (je moet precies weten hoe alles achter de schermen werkt om zelf zoiets in elkaar te zetten, en dan heb je nog te weinig ram om bijvoorbeeld netscape te starten.
e-smith start van floppy... schijnt.
Anders 2e hands hdd zoeken.
Anders 2e hands hdd zoeken.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1