Recentelijk ben ik erachter gekomen dat er muizen vertoeven in mij geïsoleerde spouw. Ik ben op zoek naar tips en advies om de schade te evalueren en eventueel te repareren.
De woning uit 2002 bestaat uit een bakstenen voorgevel met daarachter zwarte folie, geel isolatiemateriaal (glaswol?), folie en gipsplaat.
De muizen zijn via tal van stootvoegen door de zwarte folie gegaan. Ik kan de isolatie met het blote oog zien.
1. Wat is precies het effect van de doorboorde zwarte folie?
2. Is er een manier om dit enigzins te herstellen?
Ik maak me zorgen om schimmel aangezien enkele gaten zich lager dan de grond bevinden. Water zou dus potentieel erin kunnen stromen. Een ander punt is dat als de wind precies goed staat dat er regen door de stootvoegen de isolatie natmaken.
Mijn actiepunten zijn:
1. Muizen bestrijden
2. Reparatie waar mogelijk
3. Stootvoegroosters plaatsen
De woning uit 2002 bestaat uit een bakstenen voorgevel met daarachter zwarte folie, geel isolatiemateriaal (glaswol?), folie en gipsplaat.
De muizen zijn via tal van stootvoegen door de zwarte folie gegaan. Ik kan de isolatie met het blote oog zien.
1. Wat is precies het effect van de doorboorde zwarte folie?
2. Is er een manier om dit enigzins te herstellen?
Ik maak me zorgen om schimmel aangezien enkele gaten zich lager dan de grond bevinden. Water zou dus potentieel erin kunnen stromen. Een ander punt is dat als de wind precies goed staat dat er regen door de stootvoegen de isolatie natmaken.
Mijn actiepunten zijn:
1. Muizen bestrijden
2. Reparatie waar mogelijk
3. Stootvoegroosters plaatsen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door banaliteit op 04-06-2022 18:36 ]