CPU watercooling Aanslag of "verwering"? Openmaken of laten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik zie sinds een tijdje een soort aanslag in mijn plexiglas top cpu watercooling block.
Het lijkt te zitten aan de bovenkant van de "inlay" dat metalen plaatje wat uitwisselbaar is. Als ik kijk naar de groeven van het blok zelf, lijken die helemaal schoon te zijn. Maar het ziet er nogal verschillend uit met de led verlichting aan vs uit.
AAN (de wittige aanslag is hier duidelijk te zien):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWL4Xr4UEpOBiL1s-pRGzW5EGuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7jOhaDB0MM42TkDdYhSEDUx.jpg?f=fotoalbum_large

UIT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svyG8d_Y_InRPc1q-DOmJVXrJq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDbhsn3UpJED8sZmP3QXzgLn.jpg?f=fotoalbum_large

Met licht aan ziet het er echt uit alsof er een soort aanslag zit, met licht uit is het meer een soort bruinige waas. Het licht verstrerkt het effect dus enorm.

Het lijkt mijn koeling performance niet te beinvloeden. Ik gebruik nu een jaar mayhems pastel, denk dat het daarvan komt. Echter, het jaar daarvoor ook met zelfde vloeistof gedraaid (na verversing uiteraard) en toen was er niks te zien.

VRAAG:Is dit een probleem? Loop ik het risico dat ik het niet meer kan herstellen op den duur als ik nu niet ingrijp?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31

Fordox

00101010

Custom waterkoeling heeft eens in de zoveel tijd onderhoud nodig om er weer mooi uit te zien.
Je loop werkt nog wel prima, maar wordt alleen iets lelijker. Bij onderhoud haal je je blokken even open en poets je ze van binnenuit, dan gaat deze gunk ook weg.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik doe nu zo'n 7 jaar custom waterkoeling, maar heb nog geen ervaring met het openmaken van mn blokken en reinigen van de binnenkant... moet drempeltje over merk ik haha. Doe wel eens in de zoveel tijd loop schoonmaken en verversen uiteraard. Het lijkt een soort aanslag te zijn, die ziet er alleen recht van boven bruinig uit, vanuit andere hoeken juist wit. heel eigenaardig. Heb jij enig idee wat het kan zijn? Ik heb dat reboot goedje gebruikt en daarna blitz part 2 maar het is niet minder geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tiberium op 08-06-2022 10:55 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"