Beste allemaal,
even eeen vraag
onlangs een nieuwe pc gekocht.
echter als ik dan een benchmark filmpje zit te kijken van iemand die een rx 6900 xt heeft draait hij meer fps dan dat ik kan krijgen met dezelfde settings. Wel heeft hij een andere cpu.
het gaat voornamelijk om gta5
cpu: ryzen 5600x
gpu: asrock radeon rx 6950 x
ram 32gig ddr4 fury renegade 3600
corsair rm850x
samsung 980 pro 2tb
msi mag b550 tomahawk. bios versie 2021
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-verschillende settingen uitgeprobeerd in gta5, mag niet klagen maar de beoogde fps die de ander haalt
haal ik niet.
-amd software settings.
-power opties in windows op max
-de gpu is aangesloten met 2 pci kabels waarvan 1 gechained is (geen idee of dit uitmaakt, schijnbaar
alleen voor oc)
wat opvalt is dat de gpu niet constant op 95% of hoger draait maar vaak dipt en dan fluctueert tussen de 50 en 90%. maar dat het cpu gebruik helemaal niet hoog is. ook qua temperatuur blijft alles mooi.
op internet las ik dat de cpu de boel kan bottlenecken.
zou dat kunnen?
of moet er een 3e pci kabel bij?
graag suggesties
even eeen vraag
onlangs een nieuwe pc gekocht.
echter als ik dan een benchmark filmpje zit te kijken van iemand die een rx 6900 xt heeft draait hij meer fps dan dat ik kan krijgen met dezelfde settings. Wel heeft hij een andere cpu.
het gaat voornamelijk om gta5
cpu: ryzen 5600x
gpu: asrock radeon rx 6950 x
ram 32gig ddr4 fury renegade 3600
corsair rm850x
samsung 980 pro 2tb
msi mag b550 tomahawk. bios versie 2021
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-verschillende settingen uitgeprobeerd in gta5, mag niet klagen maar de beoogde fps die de ander haalt
haal ik niet.
-amd software settings.
-power opties in windows op max
-de gpu is aangesloten met 2 pci kabels waarvan 1 gechained is (geen idee of dit uitmaakt, schijnbaar
alleen voor oc)
wat opvalt is dat de gpu niet constant op 95% of hoger draait maar vaak dipt en dan fluctueert tussen de 50 en 90%. maar dat het cpu gebruik helemaal niet hoog is. ook qua temperatuur blijft alles mooi.
op internet las ik dat de cpu de boel kan bottlenecken.
zou dat kunnen?
of moet er een 3e pci kabel bij?
graag suggesties