KensingtonWorks herkent Orbit trackball opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Een aantal weken geleden is mijn Logitech MarbleMouse overleden... In ruim 25 jaar heb ik meerdere versies van de MarbleMouse versleten (eerst de klassieke witte met twee knoppen, daarna de modernere zilvergrijze met vier knoppen), maar tot mijn grote verbazing maakt Logitech deze tegenwoordig niet meer.

Ik heb dus besloten om als vervanger een Kensington Orbit te kopen. De vorm is even wennen, en hij heeft maar twee knoppen, maar met de bijbehorende software KensingtonWorks kan je een klik op beide knoppen tegelijk instellen om TrackScroll in te schakelen, super handig!

Totdat KensingtonWorks opeens de Orbit niet meer herkende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEpJiingw2AyjqsQjXpfDUl7F_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CtrIgfbUH8j88Wkb4BQTUa7S.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al van alles en nog wat geprobeerd... sfc -scannow (geen fouten gevonden), alle muizen in Device Manager verwijderen om de drivers opnieuw te installeren, KensingtonWorks verwijderen en opnieuw installeren... niks, noppes, nada.

Wel is mijn laptop recent geüpdatet van 20H2 naar 21H2, zou het daarmee te maken kunnen hebben? En zo ja, hoe los ik dit dan op? De standaardmuisinstellingen van Windows zijn nogal beperkt en ondersteunen bijvoorbeeld geen acceleratie of instelling voor links+rechts-klik...

Relevante systeemconfiguratie:
Dell Latitude 5420
Windows 10 Pro x64 21H2
Kensington SUB-C 4K Nano dock
Kensington Orbit Optical trackball

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Oh, nu wordt het nog vreemder.

Opeens werken de ingestelde functies van KensingtonWorks wel weer (zoals de genoemde links+rechts klik voor TrackScroll, Ctrl ingedrukt houden voor precisie, linker en rechter knop omgewisseld, en de in KW ingestelde snelheid en acceleratie), maar als ik KW open staat daar nog steeds "No devices detected".

[ Voor 5% gewijzigd door Mx. Alba op 05-06-2022 12:45 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.