Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp4ce
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-06-2022
Mijn vraag
Ik heb net mijn moederbord geüpgraded maar ik krijg geen display op mijn scherm. Ik heb al een converter moeten kopen voor mijn voeding en moederbord van een 4 naar 8 pin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu als moederbord de h310cm dvs en mijn cpu is de i5 8500. Mijn gpu is de rx570 en die deed het bij mijn vorige moederbord de h310 r r2.0.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb de bios gereset, de converter dus gekocht (4 naar 8 ) en hij doet het nog steeds niet.

Ik weet niet zeker of de converter het doet en ik weet ook geen manier om die te testen.

Als ik mijn boxen aansluit geven die wel licht en ruizen ook dus er loopt wel stroom doorheen.

Energiedank: Ik heb een oude voeding maar die werkt op mijn vorige moederbord met dezelfde onderdelen. Dat was alleen een andere versie van het bord wat ik nu gebruik

Ik heb nu geprobeerd om m’n gpu eruit te halen en dat werkte niet

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan

EDIT: Ik ben er nu achtergekomen dat mijn ram waarschijnlijk kapot is want ik krijg 3 korte beepjes. Voor degene die willen weten wat als eerst het probleem is lees waar ik op reageer. Hier wordt het hele proces genoemd. Ik ben hierna een mobo speaker gaan halen die verteld wat het probleem is. Ik ga nu proberen nieuwe ram te installeren als dat helpt. Heel erg bedankt naar de mensen die mij hebben geholpen en tips hebben gegeven

[ Voor 31% gewijzigd door Sp4ce op 09-06-2022 20:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
1. welke voeding gebruik je?
2. ben je zelf ook al op onderzoek gegaan online naar mogelijke oplossingen?

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
staat er geen merk/model op de voeding zelf?
anders zou ik gewoon een compleet andere voeding proberen.
offtopic maar protip: gebruik de Qoute functie om op iemand te reageren, dan krijgt diegene een melding dat je iets nieuws hebt gepost

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Sp4ce schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:31:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu als moederbord de h310cm dvs en mijn cpu is de i5 8500. Mijn gpu is de rx570 en die deed het bij mijn vorige moederbord de h310 r r2.0.
Nogal wiedes dat het niet werkt want dit is geen complete pc :+. Wat is de rest van de componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:37

OMD

Misschien zie ik wat over het hoofd maar wat is überhaupt de reden voor de upgrade als alles gewoon werkte?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X