URL van een vacature aanpassen door uniek ID toe te voegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-07-2022
Beste leden,

Voor een personeelswerving concept wil ik jullie graag onderstaande vraag stellen:

Is het mogelijk om achter de URL van een vacature een uniek ID toe te (laten) voegen (manueel/automatisch) zodat deze actief kan worden gebruikt om door te sturen per e-mail en/of social media?

Zo ja, bestaat hier een script/programma voor dat hiervoor gebruikt kan worden?

Ik heb zelf enige technische kennis maar deze vraag is cruciaal voor dit concept.

Ik kijk uit naar jullie feedback.

Alvast enorm bedankt!

Vriendelijke groet,
Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Wat is het doel? Bij iedere keer delen een uniek ID creëren zodat je kan volgen wanneer iets is gedeeld en wanneer er daadwerkelijk weer naar gekeken wordt?

Wat heb je zelf trouwens al gevonden in je zoektocht?

[ Voor 15% gewijzigd door jaspermeul op 04-06-2022 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
MarcelBroek schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:12:
Is het mogelijk om achter de URL van een vacature een uniek ID toe te (laten) voegen (manueel/automatisch) zodat deze actief kan worden gebruikt om door te sturen per e-mail en/of social media?
Een URL kan je altijd doorsturen. Gewoon (manueel) kopiëren en plakken in een e-mail.
De vraag is dus meer: waarom kan of wil je de URL nu niet doorsturen of heeft het geen zin om die door te sturen? Wat gaat er niet goed of welk ongewenst effect wil je voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Wil je een referrer bijhouden ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

MarcelBroek schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:12:
Beste leden,

Voor een personeelswerving concept wil ik jullie graag onderstaande vraag stellen:

Ja
Zo ja, bestaat hier een script/programma voor dat hiervoor gebruikt kan worden?
Geen idee, maar zoeken naar kant en klare scripts is hier niet de bedoeling. Zelf dingen maken wel. Als er al iets voor is dan doen wij de aanname dat je zelf al aan het zoeken bent geweest voor een oplossing. Dus wat heb je zoal al gevonden en waarom is dat niet bruikbaar? Ben je zelf uberhaupt van plan om wat te gaan programeren? Zo nee, dan hoort je topic hier niet thuis.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
Dank voor jullie reacties en opmerkingen

@jaspermeul jasper : Doel is idd de betreffende URL kunnen delen met een uniek ID zodat deze gevolgd kan worden wanneer, hoe vaak en door wie deze is gedeeld en wanneer er daadwerkelijk op gereageerd wordt. De aangepaste URL wordt dan de referentie.

@JaDatIsPeter : De aangepaste URL dient als referentie te worden doorgestuurd waaraan een incentive gekoppeld dient te worden. Een werkgever/opdrachtgever dient de aangepaste URL te kunnen monitoren en te kunnen checken om na succes/verkoop/aanstelling de incentive uit te kunnen betalen. Effect wat ik dien te voorkomen is dat de incentive niet bij de juiste persoon terecht komt.

@DukeBox : Een referrer als een persoon die de aangepaste URL met uniek ID doorverwijst naar een ander persoon...ja, dat lijkt mij een oplossing

@Creepy : Ik zoek geen kant en klaar script, ik vraag naar feedback of het cruciale gedeelte in dit concept realistisch en haalbaar is. Ik ben geen developer, ik kan geen regel code schrijven.

Mocht het topic hier niet thuis horen dan verneem ik graag waar dit naar toe kan verhuizen.

Groet,
Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Google Analytics kan hier wellicht iets voor je betekenen. Met verschillende UTM_ tags is dit wel te volgen, zij het dat gebruikers dan wel cookies moeten gaan accepteren voor een juiste tracking.

Verder is 'referral' inderdaad de zoekterm voor een verdere oplossing.

Ik zou daarnaast ook even overwegen of de impact hiervan qua privacy goed wordt afgevangen in voorwaarden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

MarcelBroek schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:22:
Ik ben geen developer, ik kan geen regel code schrijven.
Dan verplaatst je zoektocht zich snel naar V&A, want werven is hier niet toegestaan. Of je moet een intern team hebben dat het wel kan oppakken.

In dat laatste geval: Ja het is haalbaar, kan heel goed te automatiseren zijn, maar er zal toch wel wat code aan te pas komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
@Richh : GA wil ik hiervoor zoveel mogelijk buiten de deur houden wat betreft de referentie. Het dient een eenvoudig alternatief te worden. Referral is een uitstekend uitgangspunt als ik de info lees op internet. Privacy is in dit concept key.

@Oon : Er zal zeker behoorlijk wat aan code aan te pas komen.

Werven is hier niet toegestaan, dat heb ik gelezen.
Mocht dit topic intern worden verhuisd dan snap ik dat volkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 18:54
Inderdaad het principe van referral. Technisch gezien gewoon haalbaar en niet vrij ingewikkeld. Dit kan je dus prima via een eigen team laten ontwikkelen of uitbesteden.

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk is zoiets mogelijk

maar hoe dat precies geïmplementeerd kan worden ligt nogal aan de softwarepakket(ten) die je gebruikt.

ik ga er namelijk maar vanuit dat je niet handmatig HTML pagina's zit te maken waar je de vacature op plaatst :) (en zelfs dan is bovenstaande vraag van toepassing).

Zonder die informatie is deze vraag nogal vergelijkbaar met "ik wil naar Spanje toe, hoe die ik dat?"

wanneer, wat wil je daar doen, welk vervoer had je in gedachten, enz enz. Afijn je zult begrijpen wat ik bedoel. :+

Ik denk dat ook dat het gros van softwarepakketten al zo'n functie ingebakken heeft, dus misschien is het een idee daar te beginnen (duik eens in de documentatie nu je weet hoe de functie heet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
MarcelBroek schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:22:
Doel is idd de betreffende URL kunnen delen met een uniek ID zodat deze gevolgd kan worden
  1. wanneer [deze is gedeeld],
  2. hoe vaak [deze is gedeeld] en
  3. door wie deze is gedeeld en
  4. wanneer er daadwerkelijk op gereageerd wordt.
Wat mogelijk is hangt af van jouw definitie van jouw bovenstaande vier "eisen".
Wil je a, b en c van de originele afzender weten, dan is dat mogelijk. Wil je dat van de ontvanger/doorstuurder weten, dan ga je dat niet redden met alleen een uniek id.
Ook bij d, wat bedoel je met reageren? Het "volgen" als in "seintje krijgen dat iemand de mail heeft geopend, of dat iemand op een link in de mail heeft geklikt" is standaard functionaliteit van bijv. marketing e-mails.
als een persoon die de aangepaste URL met uniek ID doorverwijst naar een ander persoon
Hier lijk je toch te doelen op een ontvanger/doorstuurder, een ontvanger die een e-mail doorstuurt naar een ander e-mail adres. Dat gaat lastig worden. Eventuele controle raak je namelijk kwijt zodra een mail is ontvangen. De ontvanger kan de mail doorsturen, maar voor de afzender is niet met zekerheid te zeggen of de ontvanger het heeft doorgestuurd naar zijn prive-mail, of dat het is doorgestuurd naar een collega.

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nou wil bereiken. Het zou mij helpen als je een aantal scenario's zou beschrijven. Iets als:
  1. Werkgever/opdrachtgever A stuurt mail naar ontvanger O.
  2. A ziet in dashboard dat mail naar O correct is verstuurd.
  3. A ziet in dashboard wanneer een mail naar O is verzonden.
  4. A kan met het dashboard een mail opnieuw naar O verzenden.
  5. O klikt op link in mail en A ziet in dashboard dat O op link heeft geklikt.
  6. O stuurt mail door naar collega C en A ziet in dashboard dat O mail heeft doorgestuurd naar C.
  7. C klikt op link in mail en A ziet in dashboard dat C op link heeft geklikt.
1-5 is standaard functionaliteit van marketing-pakketten of phishing-dashboards, maar 6 en 7 (c en d) lijken mij een uitdaging (understatement).

Edit:
8. O gaat naar website W en stuurt daar de mail door naar C.

Met 8 worden c en d wel mogelijk, want dan heb jij de controle weer. Maar je kan niet voorkomen dat de mail ook gewoon wordt doorgestuurd, zonder gebruik te maken van W.

Wil je dat wel, dan moet je de "inhoud" niet in de mail plaatsen, maar altijd remote laten staan en bij het openen van de mail inladen. Dat kan met plaatjes. Om te voorkomen dat malware wordt binnen gehaald vermoed ik dat je remote html/javascript niet kan binnenhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door JaDatIsPeter op 04-06-2022 16:48 . Reden: scenario 8 toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
Hi @JaDatIsPeter Dank voor deze feedback. Ik heb je een DM gestuurd.

Groet,
Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MarcelBroek schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:53:
Hi @JaDatIsPeter Dank voor deze feedback. Ik heb je een DM gestuurd.

Groet,
Marcel
En dat is nou nét niet de bedoeling; behalve dat 't nu op één persoon aan komt en je dus input mist van anderen die een eventueel beter idee hebben of misschien een kritische noot bij een idee van een ander speelt zich nu alles achter de schermen af en heeft niemand meer iets aan je topic; ook mensen die in de toekomst op een soortgelijk probleem stuiten en met een zoekopdracht in je topic belanden. Hou 't gewoon op 't forum a.u.b.

Overigens hoeven de groetjes onder elke post ook niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 05-06-2022 14:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
Duidelijk verhaal @RobIII

@JaDatIsPeter

Dank voor je uitgebreide feedback. Zie onderstaand het scenario in hoofdlijnen:

1. Werkgever A heeft een vacature en heeft daar een aanbrengbonus voor over

2. A logt in op de website van MarcelBroek O onder rubriek Personeel+bonus --> plaatst de vacature URL + aanvullende informatie/bonusbedrag etc.

3. Na bevestiging door A wordt er automatisch een uniek ID aan de vacature URL toegevoegd door O --> A ziet in dashboard dat deze vacature op actief staat om te kunnen worden gedeeld (url vacature+naam website MarcelBroek)

4. Bezoeker X logt in bij website O en ziet de vacature waarvan hij/zij denkt dat iemand in haar vriendenkring (Z) hiervoor interesse zou kunnen hebben

5. X bevestigt de interesse --> klikt op button --> ziet specifieke URL met member ID in de URL string (url vacature+naam website MarcelBroek+memberID123456) --> X stuurt deze URL naar Z via mail en/of social media

6. A krijgt notificatie dat X url vacature+naam website MarcelBroek op heeft gepakt om door te sturen. A ziet in dashboard van website O achter member X de url vacature+naam website MarcelBroek+memberID123456 staan

7. Z reageert op de vacature door referentie url vacature+naam website MarcelBroek+memberID123456 te vermelden in veld op sollicitatiepagina A

8. Na tekening arbeidscontract pleegt A cross reference in dashboard website O bij member X en maakt de aanbrengbonus over aan X ( buiten website O om eventueel feedback Z aan X over sollicitatie)

9. Na betaling aanbrengbonus verwijdert A de vacature URL van website O waardoor deze tevens wordt verwijderd in dashboard van member X en eventueel andere members

Geen groetjes :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32
Ik zie dat het een best logisch verhaal is geworden. Enige is het deel van link sharing, oftewel, vrienden van persoon X, die naar andere vrienden sturen en die weer naar andere vrienden. Deze link zou nog steeds de informatie bevatten dat het door persoon X gedeelt is en dus een beloning moet krijgen.

Zoals ik dit zie lijkt het op ieder geval een stuk maatwerk voor het unieke links genereren per pagina per persoon en het matchen van de informatie van de URL weer terug naar oorspronkelijke informatie.

Deze use case is volgens mij heel erg duidelijk, alleen is nu de vraag, waar loop je tegenaan? Deze beschrijving kan ik veel programmeertalen gedaan worden, maar ik denk dat meer de vraag is, welke programmeertaal wil jij het doen? Moet het bij een bestaande website dan zul je daar verder op borduren, anders kan je zelf kiezen.

Kortom heb je nu genoeg informatie om verder te gaan of heb je deelproblemen waar je nog tegenaan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelBroek
@P-Storm Dank voor je reactie.

Ik heb nu heldere en kritische feedback gekregen van meerdere leden.

Link sharing dient éénmalig uitgevoerd te kunnen worden per member vanaf de website.

Het is goed te lezen dat mijn beschreven scenario haalbaar en te realiseren is. Wat betreft programmeertaal...ik kan geen regel code schrijven.

Voldoende info om zeker verder te kunnen gaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou eerder gewoon op zoek gaan naar een (saas) oplossing waar je niet zelf gaat lopen klootviolen en een (duur) ontwikkeltraject in gaat voor een niet.zo.unieke feature. Uiteindelijk heb je het gewoon over een constructie waarin je bijhoud wie welke kandidaat heeft aangebracht zodat je daar een bonus aan kan overmaken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:32
MarcelBroek schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:45:
@P-Storm Dank voor je reactie.

...

Link sharing dient éénmalig uitgevoerd te kunnen worden per member vanaf de website.

Het is goed te lezen dat mijn beschreven scenario haalbaar en te realiseren is. Wat betreft programmeertaal...ik kan geen regel code schrijven.

Voldoende info om zeker verder te kunnen gaan!
Link sharing eenmalig per member gaat lastig worden, want je hebt vrij weinig controle wanneer de link gedeeld wordt. Je kan 1-malig bekijken doen (eventueel met een cookie voor die persoon langer zichtbaar), maar aangezien iedereen die link gedeeld zou kunnen krijgen is niet mogelijk. Om deze requirement heen werken is alleen mogelijk wanneer je alles achter een inlog gooit en de persoon het delen via het platform kan delen.

Dit soort maatwerk kan best wel wat tijd (en met uitbesteden ook geld) kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Gewoon een referral systeempje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Met delen en daarna tracken van informatie, zit je al snel in de scope van AVG, al is het alleen maar om te kunnen vermelden dat je geen persoonsgegevens verwerkt zonder goede reden.
Alhoewel je eisen geen probleem lijken te zijn wb de AVG, moet je bij volledig maatwerk heel goed gaan opletten. Jij bent dan namelijk zelf verantwoordelijk dat het goed geïmplementeerd wordt EN bijgehouden. Als je niet intern al een ontwikkelafdeling hebt, zou ik daar mee oppassen.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen, dat er geen pakket voor recruitment met bonussen beschikbaar is als COTS pakket. Wellicht niet geheel passend binnen de eisen, maar als het niet je core-business is, zou ik kritisch kijken of elke eis wel een harde eis is.
Pagina: 1