Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:32
Ik heb zitten klooien met de IP instellingen van mijn Goodwe omvormer. Ik heb hem een statisch ip adres gegeven. Na een reboot werkte alles zoals het zou moeten. Vervolgens heb ik het statische IP adres gewijzigd, na een reboot kan ik er niet meer bij. Hij komt wel voor in de client device list van mijn router, maar bij IP address staat een horizontaal streepje. Wanneer ik het oude of nieuwe IP adres probeer te pingen krijg ik niks terug.

Ik heb de W/L op de omvormer ge reset (Wireless/Lan?) verder kan ik niets in de instellingen vinden.
Ook het hele systeem spanningsloos gemaakt en de router meerdere keren ge reset.

Nu ik erover nadenk is dit misschien wel een router probleem en geen probleem van de omvormer. Maar weet iemand toevallig hoe ik die omvormer terug krijg op DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 21:50
Welke omvormer heb je? En wifi of lan module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
GW4200 met Lan module.

Ik had er een switch tussen, net mijn pc en de omvormer beide direct op de router gezet met hetzelfde resultaat.

[ Voor 72% gewijzigd door Voggy op 04-06-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-06 21:50
Hm.. in de handleiding zie ik alleen iets staan voor de wifi module, maar de W/L Reset is eigenlijk puur een herstart van de wifi module. Je kan een W\L reload proberen, deze zou de (wifi) module naar fabrieksinstellingen moeten zetten. Misschien doet hij dit ook voor de lan module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
Helaas, de reload werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atamgp
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb je dit nog kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
Uiteindelijk kon ik erbij komen via het eerste statische IP adres (die niet meer had moeten werken). Deze werkte eerst niet (100% zeker) maar een paar dagen later nog eens geprobeerd en toen werkte deze wel.

Ik weet niet meer zeker of hij ook onder een ander subnet zat, ik weet wel dat ik alle mogelijke combinaties van statische ip adressen en subnets heb geprobeerd.
Pagina: 1