glasblokjes verwijderen uit kunstofkozijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grassmoon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-12 23:05
Ik ben bezig met het verwijderen van een glasplaat uit mijn achterdeur om hier een plexiglas plaat met kattenluikje terug te plaatsen. Glaslatten zijn er ondertussen uit.

Ik krijg nu alleen niet de glasplaat er uit en ook de glasblokjes zijn lastig in beweging te krijgen. Iemand een tip hoe ik dit het beste loskrijg bij een kunstofkozijn.

Alle informatie die ik kan vinden gaat over houten kozijnen en dan is het gewoon een kwestie van de beitel der tussen zetten de blokjes los wrikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTlvENIYHvaUBEIgK1PDq_ywtfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YI047gB2ZHf4WvPgXT1Va6dU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door grassmoon op 04-06-2022 09:29 ]

Beste antwoord (via grassmoon op 04-06-2022 09:56)

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45

Speedmaster

Make my day...

Ja, deur of raam open zetten, koevoet onder de punt van de deur of raam en zo omhoog duwen, nu komt het frame omhoog en zal je de glaslat kunnen verwijderen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45

Speedmaster

Make my day...

Ja, deur of raam open zetten, koevoet onder de punt van de deur of raam en zo omhoog duwen, nu komt het frame omhoog en zal je de glaslat kunnen verwijderen

• grassmoon
Dankjewel, dit was de truc.

Met een balkje de open deur omhoog geduwd. Hierdoor kon er nog 1 glasblokje uitgehaald worden. Daarna door een beetje het glas heen en weer wrikken nog twee blokjes los gekregen. Hierna zat het los genoeg om er uit te halen. Men partner heeft het raam aan de onderkant eerst los geduwd zodat ik het kon opvangen aan de onderkant.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Scoor volgende keer een glaslepel.

Hou er wel rekening mee dat uw nieuw paneel ook opgespied moet worden, als je dat niet doet gaat je deur schuin hangen, sluitingen die niet meer goed werken etc.

De Nederbelg !

• grassmoon
Bij veel buren hangen de deuren inderdaad scheef en sluiten slecht. Is bij de bouw niet goed gegaan.

De deur heeft twee glasplaten, hoeveel invloed heeft het opspieden van eentje daarop?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

grassmoon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:07:
Bij veel buren hangen de deuren inderdaad scheef en sluiten slecht. Is bij de bouw niet goed gegaan.

De deur heeft twee glasplaten, hoeveel invloed heeft het opspieden van eentje daarop?
Omdat je nogal moeite had om die ruit eruit te krijgen lijkt mij dat die ruit best hard gespied was. Dus de kans is reëel dat de deur gaat afhangen.

De Nederbelg !

Pagina: 1