Advies connectiviteit wifi speakers (Sonos alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-01 10:58
Beste Tweakers,

Na jaren frustratie met de Sonos Play (1:3:5) flikker ik ze uit het raam en zoek een alternatief. Het gaat niet om de geluidskwaliteit maar om de connectiviteit. Ik wil mijn muziek probleemloos kunnen afspelen van een iPhone/iPad/Macbook/Android/PC via Spotify/Deezer/Apple Music of MP3's/albums die op mijn apparaat staan. Maar ook streaming diensten zoals DI.fm en andere (DAB+) radiostations.

Nogmaals, het gaat dus om de connectiviteit. Ik wil zonder problemen al het bovenstaande kunnen afspelen zonder haperingen, gebreken, storingen, fall-outs, onderbrekingen, freezes, pairing problems, onvindbaarheid, mysteries etc. De Sonos Play klonk wel goed maar ik kon ze wel wurgen qua verbinding.

Tweaks, wat is een zachtaardige allemansvriend die het niet te nauw neemt met allerlei losse contacten en ook nog goed klinkt?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46
Moet je niet gewoon je thuisnetwerk en wifi verbeteren in plaats van je frustratie uiten op sonos?
Het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld een set van denon of bose koopt en het probleem is niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn hele huis vol Sonos hangt en ik overal vandaan en met alles kan afspelen. Ik meld dit om te voorkomen dat het probleem ergens anders zit. Heb je het probleem ook met een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
@jeroen3 @Archie_T De Sonos Play staat/stond bekend om de gebrekkige connectiviteit (en wordt ook niet meer ondersteund). Geluid is ok maar het eco-systeem mwah mwah. Wifi thuis is prima en aan een kabel wil ik juist niet. Men kan de meest hoogwaardige speakers maken (Bose, B&W, Harman Kardon, B&O, JBL etc) maar ik wil gewoon probleemloos vanaf elk apparaat via elk medium mijn muziek kunnen afspelen. Dat is vaak nog een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 22:38
Ik heb dus alleen mijn Amp aan een kabel, de reden dat ik dat doe is dat de Sonos dan Sonosnet gebruikt en dat geeft weer minder problemen. Maar als jij geen Sonos meer wilt zal ik verder daar niets over melden. Ik ken wat mensen met Yamaha, is ook prima spul. App is wat slechter maar het doet wat het moet doen. Heb zelf nog Marantz en Denon gehad maar dat was niet betrouwbaar (veel uitval). Ken ook iemand die bij Bose werkte en die adviseerde Sonos ;) Als ik nu dus een ander merk zou kiezen zou ik denk kijken naar Raumfeld of Bluesound, maar alleen omdat ik best vaak hoor dat het goed spul is, niet uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
Oh maar Sonos kan zich vebeterd hebben; dat weet ik niet. Ik wil gewoon een systeem van lichte zeden, makkelijk in de omgang, waar iedereen zonder aanziens des persoons terecht kan en zonder haperingen wordt afgespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Pablamor op 03-06-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pablamor schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:53:
Oh maar Sonos kan zich vebeterd hebben; dat weet ik niet. Ik wil gewoon een systeem van lichte zeden, makkelijk in de omgang, waar iedereen zonder aanziens des persoons terecht kan en zonder haperingen wordt afgespeeld.
Zorg dan alsjeblieft dat je 100% zeker weet dat je netwerk ok en stabiel is. Anders wordt een nieuw haperend ecosysteem een moving target.

En bedenk jezelf een budget. Ik ken high end spul dat fantastisch werkt, maar je was vast niet van plan 5k of meer per speaker te betalen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ben meer een lurker dan een poster, maar heb je gekeken naar Argon? Heb sinds een maand of twee wat staan en ben daar echt 110% content over. Gewoon bluetooth vanaf whatever-device en spelen maar. Gaat automatisch aan/uit, geen gezeik en als je echt wil kan je d'r zelfs een platenspeler aanhangen. Ze hebben kleine bookshelves, maar ook grotere vloerstaanders. Enfin, denk kwaliteit/prijs erg goed. Ze zitten fysiek in dezelfde straat als Dali (Denemarken) dus daar zal wel wat kruisbestuiving zijn, maar dat vinden wij niet erg 🤓

https://argonaudio.com/

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1