Toon posts:

msi k7t turbo 1 Ghz geeft 750 aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

vanmiddag heb ik een msi k7t turbo bord gekocht met een 1ghz amd athlon bij het boten geeft de machine 750 mhz aan laatste bios udate gedaan maar nog steeds geeft de machine 750mhz de proc is echt 1 gig wie helpt mij

mvg

Verwijderd

heb je het jumpertje verwijdert op het mb dat die op 133 loopt of..? kweet niet of dit het is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaat die jumper verwijdert maar dan krijg ik een hoop rode ledjes en hij boot niet meer blank screen
thanks for the repley

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het lijkt er inderdaad op dat je mainboard nu op 100Mhz draait. Kan je niet in de BIOS je busspeed instellen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou wel willen kan iemand me vertellen waar ik dat kan doen ps ook ben ik de cool pasta vergeten zit er inmiddels op cpu was 72 GR.

thanks Please help

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 18:05
In de bios kun je hem gewoon op 7.5 * 133 of 10 * 100 zetten hoor. Geen springer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaat in de bios die settings aangepast zoals boven beschreven maar helaas zonder resutaat hij blijft aangeven 750 mhz athlon

thanks

Verwijderd

het is het jumpertje dat onder je dimm sloten zit en ongeveer naast je agp-slot. Gewoon eraf halen.

bladzijde 2-3 van je manual anders .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die gele jumper indedaat onder dimm slot 1 weg gehaalt maar dan gaan alle rode ledjes branden op het bord

thanks

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers hoe warm mar een athlon 1ghz worden hij is ondeveer 72 graden

lijkt me aan de hoge kant

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Das hoog ja maar ze mogen 90 c worden volgens AMD

Plaats eens wat casefans want mijn 1000 @ 1333 word maar 39 Stressed

Turn it off and on again.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
kan je geheugen wel 133mhz aan ?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik heb ff voor je in de search gekeken, maar daar staan zover ik zie geen mensen met een probleem zoals jij hebt.
Aangezien het toch wel heeeel raar is dat je mobo een proc verkeerd herkent, check toch maar eens even of het inderdaad een 1gig is.

Verwijderd

die temp is nix, haal er gewoon es je cpu af, en plooi dat temp sensorke iets nr binnen, zodanig dat het iets lager hangt dan je cpu-slot
die moederborden hebben andere manier van temp metingen, niks om je ongerust over te maken, weet athlons die op +100° stabiel lopen op dat mobo, die temp sensor is te precies nr't schijnt...
Heb hier ook zo iets in die aard van prob, gisteren athlon1.2/266 gaan halen, steek hem erin, niet op 133 willen
in bios staat multiplier 12 automatisch, en kan die dus niet op 9 zetten... am i fucked or what?

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Heb hier hetzelfde probleem gehad met tb 1400 op kt7 turbo limited. Op 100 mhz draaide alles wel (10.5 x 100) - Bij 133 kreeg ik ook rode leds -

Temp van tb was 78 graden en dat bleek het probleem te zijn.

Koeler vervangen door een Thermaltake vulcano 2 en het probleem was opgelost - geen rode leds meer.

Temp nu idle 44 gr - stressed 50

I'm partial to your abracadabra

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dit ligt toch echt aan de 133MHz bus instelling. ik ken het moederbord niet, maar dit moet op te lossen zijn met een jumper/bios instelling. en als het moederbord dan niet starten wil na die jumper veranderd te hebben, dan betekend dat dus dat iets die 133 niet trekt, zijnde cpu/ram/chipset...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 21:27

random

Lost his marbles

Om die 133 te halen moet je de nieuwe bios installen, heeft geloof ik wel eens hier op het forum gestaan.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• aP_
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

Daar had ik ook last van.... zet je I/O voltage op 3,45V i.p.v. 3,3V

Kijk eens op deze pagina:

http://www.tweakers.net/nieuws/17077

Bij mij doet ie het nu gewoon weer. :)

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op zondag 26 augustus 2001 09:26 schreef limoentje het volgende:
dit ligt toch echt aan de 133MHz bus instelling. ik ken het moederbord niet, maar dit moet op te lossen zijn met een jumper/bios instelling. en als het moederbord dan niet starten wil na die jumper veranderd te hebben, dan betekend dat dus dat iets die 133 niet trekt, zijnde cpu/ram/chipset...
Ik heb het mb wel - nadat het probleem zich voordeed heb ik natuurlijk alle kaarten behalve mijn geforce eruitgehaald - maar dat loste het niet op. Ram was ok (corsair cas2 pc 150)
De temp van de proc beviel me natuurlijk niet (78 gr)
Daardoor besloot ik de koeler te vervangen, zonder er veel vertrouwen in te hebben dat dat het probleem zou opgelossen.
Tot mijn verbazing bleek dit wel de oplossing te zijn.
Systeem loopt nu 5 weken zeer stabiel

I'm partial to your abracadabra

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ok, dat is dus wel duidelijk, het probleem is dus dat je de 133mhz bus niet trekt. Kijk even na of je wel PC133 Geheugen hebt. En doe wat aan die temperatuur, als hij 72C aangeeft op 750MHz dan doe je echt iets niet goed. Op 750MHz moet je hem echt niet hoger dan 55C kunnen krijgen. De temperatuur zou het probleem ook wel kunnen zijn. een goede test is door de jumper om te zetten en de pc dan nog een tijdje uit te laten, wachten tot het koellichaam weer koel is en dan nog een keer proberen. Als het een koelingsprobleem is zal hij het dan waarschijnlijk wel even doen.

Verwijderd

Ik heb de hoofdletters uit de topictitel gehaald, we snappen het met gewone letters ook ewl

Verwijderd

heb juist nr m'n verkoper gebeld (ben heel goede klant, dus mag'k hem de zondag lastig vallen :p )
en die heeft me de raad gegeven, om m'n cpu ff uit de socket te halen, en ondertussen ook die jumper te verwijderen, cpu er terug in, coolerke erop en mr aanzetten
zou veel kans zijn dat het dan wel lukt. Hij heeft er al een paar gehad waarbij het niet lukte, en een paar waarbij het wel lukte
in ieder geval, als het bij mij niet lukt, krijg'k een ander mobo van hem...

wel klote, ge betaald al da geld, en dan werkt't niet!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweak vrienden naar het proberen van jullie tips is het me inderdaat helukt op de proc op 1ghz te krijgen super
bij het toevoegen van de pasta onder mijn cooler schoot de cooler uit mijn handen en heb ik nu een spoor beschadigt op mijn bord G^%@%#^&&^@^ mijn mobo is dood morgen even laten fixen een nieuw spoortje laten leggen ik hou jullie op de hoogte thanks a lot
:)

Verwijderd

Dit probleem heeft hier al vaker op het forum gestaan. Ik heb het zelf ook gehad.
Volgens mij moet je nadat je die gele jumper hebt verwijderd ook effe je BIOS resetten mbv die groene jumper en je manual. Zo is het bij mij volgens mij gelukt. Mijn CPU wordt ook 65 C, dus een nieuwe koeler er op is niet de oplossing. Aan de temperatuur ligt het in dit geval echt niet.

Verwijderd

het licht niet aan je mobo,
Pagina: 1