HP Dev One: meer dan 16 GB RAM wel degelijk mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 17:24
nieuws: HP start verkoop Dev One-laptop met Pop_OS voor 1099 dollar

Volgens een werknemer van System76 kan de laptop wel degelijk worden geüpgrade naar meer dan 16 GB, namelijk 64 GB: https://www.reddit.com/r/...d_laptop_running/i9e1y79/

@Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Eén dag later en het artikel klopt nog steeds niet…

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 04-06-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:15

AverageNL

Redacteur
@TheVivaldi het is weekend dus de redactie is afwezig, maar ik reageer even namens Olaf.

Op de website van HP staat het volgende:
More Speed: 16GB Memory

Compile code, run a build, and keep all your apps running without breaking a sweat. Transfer rates of up to 3200 MT/s provide the ultimate productivity boost to your day.

+ 16GB DDR4 3200 MT/s
+ 2 SODIMM⁵ (2x8GB)
+ User accessible/upgradeable up to 64GB⁵
In het artikel staat dat HP de laptop met maximaal 16GB geheugen levert, en dat klopt dus. Vanuit de fabriek kun je 'm niet met meer geheugen uitrusten, maar gebruikers kunnen de laptop dus wel zelf openmaken en er meer geheugen in stoppen. Ik zal nog wat concreter toevoegen dat de twee geheugenslots toegankelijk zijn voor de gebruikers :)

Edit: ik heb dit toegevoegd:
HP levert het systeem met maximaal twee 8GB-geheugenrepen, hoewel gebruikers de laptop zelf kunnen openmaken en upgraden met maximaal 64GB geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door AverageNL op 04-06-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Het kan wel zo zijn dat HP je hem niet met meer geheugen laat bestellen, maar door hem zelf open te maken kan dat dus wel. Zeker op een site als Tweakers, met lezers die hun handen daar niet voor omdraaien, lijkt me dat een nuttige toevoeging.

Bedankt voor het aanvullen van het artikel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:15

AverageNL

Redacteur
Eens, ik denk inderdaad dat dit een goede aanvulling is voor het artikel - dank voor het melden @TheVivaldi en een fijn pinksterweekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Graag gedaan en ik wens jou ook een fijn pinksterweekend! :)
Pagina: 1