Ik wil mijn oude hobby's vliegtuigspotten en fotografie weer gaan oppakken maar eigenlijk zou ik ook wel een YouTube kanaal willen starten met video's van vliegtuigen. Naast vliegtuigspotten wil ik ook weer meer citytrips gaan maken dus een 2e lens met iets minder mm's is ook zeker welkom als allrounder. Voorheen had ik een Nikon D5300 + Tamron 150-600 en dat was best leuk speelgoed om mee te spotten maar dat heb ik destijds van de hand gedaan toen ik ging stoppen met m'n hobby.
Ik wil nu weer instappen en heb ongeveer 2500,- te besteden. Ik wil graag gaan instappen in de mirrorless wereld omdat dat naar mijn idee het meest future proof is. Ik zat te kijken naar de volgende combo:
pricewatch: Canon EOS RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM Zwart
pricewatch: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Contemporary (Canon EF)
Met uiteraard een adapter om de Sigma te kunnen mounten. Met deze body en 2 lenzen zit ik ongeveer op mijn budget.
Zou dit een verstandige keus zijn of zijn er betere alternatieven? Ik heb voornamelijk twijfels over de video kwaliteiten van de RP en had daarom ook de Sony A6400 op mijn lijstje staan. Maar het Sony ecosysteem is wel beduidend duurder viel me op, hoewel de Sigma lens die ik linkte er ook is met een Sony-E mount.
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet zo meer nu dus alle input wordt gewaardeerd.
Ik wil nu weer instappen en heb ongeveer 2500,- te besteden. Ik wil graag gaan instappen in de mirrorless wereld omdat dat naar mijn idee het meest future proof is. Ik zat te kijken naar de volgende combo:
pricewatch: Canon EOS RP + RF 24-105mm f/4-7.1 IS STM Zwart
pricewatch: Sigma 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM Contemporary (Canon EF)
Met uiteraard een adapter om de Sigma te kunnen mounten. Met deze body en 2 lenzen zit ik ongeveer op mijn budget.
Zou dit een verstandige keus zijn of zijn er betere alternatieven? Ik heb voornamelijk twijfels over de video kwaliteiten van de RP en had daarom ook de Sony A6400 op mijn lijstje staan. Maar het Sony ecosysteem is wel beduidend duurder viel me op, hoewel de Sigma lens die ik linkte er ook is met een Sony-E mount.
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet zo meer nu dus alle input wordt gewaardeerd.
Tesla M3LR '21