Nest Deurbel Battery blijft batterij gebruiken met 24v trafo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1294
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb gisteren een 8-24v trafo aangesloten in mijn meterkast. Deze heb ik aangesloten op mijn Nest Doorbell Battery en gecontroleerd of de trafo 24volt afgeeft (dit zit met een multimeter tussen de 22 en 26 volt). Dezelfde spanning lees ik ook af met een multimeter op de schroefjes van de Nest Doorbell waar je de kabels op aansluit. Je zou zeggen dat dit moet werken. Helaas.

Om te testen of het werkt, heb ik alle features op z'n hoogst gezet (of geactiveerd) om te controleren of de batterij gebruikt zou worden. De batterij is vannacht met 4% gedaald. Dit is heel raar aangezien er 24volt is aangesloten op de deurbel. Ook als ik bij de instellingen naar "Deurbel" ga, zie ik een melding die zegt "Elektronische bellen werken niet met je deurbel als deze batterijvoeding gebruikt".

Ik ben op dit moment niet thuis, dus ik heb geen foto hoe het aangesloten is. Op zich is het niet heel bijzonder, behalve dat de aannemer van mijn huis ervoor had gekozen om UTP kabels te gebruiken voor zwakstroom. Als ik alles meet, dan klopt het ook. Ik gebruik deze trafo: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Heeft iemand enig idee waarom mijn deurbel batterij blijft gebruiken? Moet ik iets instellen in Google Home?

Edit: met mijn slaperige kop zie ik dat ik een trafo heb gekocht die een deurbel met een maximaal vermogen van 8 VA ondersteunt. Nest Doorbell Battery zit minimaal op 10 VA. Tijd voor een andere trafo.....

[ Voor 7% gewijzigd door stefan1294 op 03-06-2022 09:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:00
Dat is snel opgelost.

Wij hebben soms de trafo even uit staan i.v.m. kleine kinderen en middagdutjes. Toen ik de Ring nog op maximale settings/bewegingsdetectie etc. had staan merkte ik wel op dat het batterijverbruik aanzienlijk was. Maar met aangesloten trafo laadt hij altijd weer op naar 100% en blijft dan stabiel.

[ Voor 87% gewijzigd door Slappyjoez op 03-06-2022 09:34 ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1294
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Slappyjoez schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:33:
Dat is snel opgelost.

Wij hebben soms de trafo even uit staan i.v.m. kleine kinderen en middagdutjes. Toen ik de Ring nog op maximale settings/bewegingsdetectie etc. had staan merkte ik wel op dat het batterijverbruik aanzienlijk was. Maar met aangesloten trafo laadt hij altijd weer op naar 100% en blijft dan stabiel.
Dat is wel een geruststelling, ik was bang dat de batterij sowieso niet zou opladen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:00
stefan1294 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Dat is wel een geruststelling, ik was bang dat de batterij sowieso niet zou opladen 8)7
Als hij bij ons van 20% naar 100% moet laden dan is die daar wel gemiddeld 2/3 dagen mee bezig.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°