bedrijfsserver

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ben bezig een server samen te stellen (multi perpose)
graag zou ik willen weten of je via de door mij gebruikte mylex raid controller gewoon alle schijven in een externe scsi behuizing kunt plaatsen (gezien ik de server in een vrij normale kast wil hebben en wil niet dat alles op 1 voeding zit)
ik neem aan dat het voordeel van een externe scsi behuizing is dat de schijven hun eigen stroom voorziening hebben?

Asus p4t p4 mainboard
Intel p4 1,7 GHz cpu
1 GB Rimm 800 MHz
supermicro serverkast , 300 watt
mylex 352 scsi raidcontroller 64 MB ECC cache
http://www.mylex.com/products/lcr/ac352/AcceleRAID352-lrg.htm
2x Seagate cheetah 36xl raid 1, mirroring (OS)
6x Seagate cheetah 36xl raid 5, parity, 1 hot-spare (Data)
2 x scsi kabel + terminator
externe scsi storage kast voor 8 scsi devices
48 speed Toshiba cd-rom
1,44 MB diskdrive
2x intel manageable NIC 100Mbit
ati rage 8 MB videokaart

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat een externe scsi behuizing vooral handig is, als je te weinig ruimte in de kast over hebt?

Verwijderd

Het Asus p4t is niet echt een serverboard...Persoonlijk zou ik voor een dual-p3 kiezen met een serverworks chipset. Maar ja, ik zou hem zowiezo niet bouwen...de support van een OEM is namelijk wel erg handig.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Met andere woorden: Neem bijvoorbeeld een kijkje bij Dell (de 2550 oid), en ga eens bij hen informeren wat je precies zoekt... Als je dit wilt nemen, dan kijk je (lijkt mij) ook niet op een 1000 piek meer of minder ... En helemaal niet voor de support die je dan krijgt.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• smvs
  • Niet online
het moet allemaal nogal budget..
dus ik denk dat raid zelfs al te duur wordt.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Over welk budget beschik je dan ..?

Modjes in action !!

-- © 2

• smvs
  • Niet online
budget zo goedkoop mogelijk
en daar komt niet het woord dell in voor.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou voor zoiets ook liever na een A-merk kijken eigenlijk..

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 19:03 schreef smvs het volgende:
budget zo goedkoop mogelijk
en daar komt niet het woord dell in voor.
Uhh... in aanschaf zo goedkoop mogelijk? Of in ouderhoud zo goedkoop mogelijk?

Het lijkt misschien nu wel lekker goedkoop omdat je 1000 piek uitspaart... maar als die server na een tijd niet meer lekker werkt... dan ben je zo veel meer geld/tijd kwijt om de oorzaak te vinden en ben je *uiteindelijk* duurder uit.

Verwijderd

Een goedkope server....

Dell

Geen idee, wat je server moet doen (gebruikers, software etc.)...maar dit zijn erg goedkope servers.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Als je slim bent zet je er voor back up een zip, jazz of one-stream drive in!!!
Is heel kut als je er 8ter komt dat alles weg is en de goedkoopste dell server is maar2.570,40incl btw e3n dan heb je dit:
intel pentium III processor 850 mhz 256 kb full speed cache Dual processor support
intel 440bx chipset
64 mb pc100 ecc sdram max 1 gig
10 gb ide (7200m rpm) harde schijf
20/48x ide cd-rom

Jorn

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Beetje vreemd je zegt het moet een budget server zijn maar je komt wel aankakken met 1 gigabyte rimm geheugen 800 mhz. En een p4 proc. Terwijl je beter een P3 kan pakken want dat scheelt nog niet zoveel.

• smvs
  • Niet online
ja ik ga het idd ff anders doen denk ik:

2 x intel p3-933
1 GB Sdram PC 133
msi dual proc bordje met raid
2x Maxtor DM 60+ 40 GB raid 1
2x Maxtor DM 60+ 40 GB los
48 speed Toshiba cd-rom
1,44 MB diskdrive
2x intel manageable NIC 100Mbit
ati rage 8 MB videokaart

of supermicro 370dle met integrated intel NIC en aparte promise raid controller.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De P4 staat nou niet bekend om zijn geweldig goed gebalanceerde performance. Hij is erg snel als er veel geheugen bandbreedte wordt gebruikt, maar bij andere toepassingen is-ie weer relatief traag. Ik zou gewoon een dual PIII-1000 nemen, dat is sneller en goedkoper.

Verwijderd

De supermicro, msi staat niet bekend om zijn server borden.

Verwijderd

En waar ga je de backups op maken ? Je kunt beter op je bestellijstje nog een DAT zetten.
Overigens ben ik het met Femme eens, gewone PIII zijn voldoende.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Om de vraag te beantwoorden, ja alle schijven kunnen extern zijn. Met Ultra 160 LVD mogen je SCSI strangen weer lekker lang zijn, dus dat zal het probleem niet zijn.

RAID kun je gebruiken voor snelheid, veiligheid, betrouwbaarheid, of een combinatie. Belangrijk voor een betrouwbare server is een hot spare / hot swap mogelijkheid. Zo'n externe SCSI enclosure is overigens niet heel goedkoop.

Yeah well. The Dude abides.

• smvs
  • Niet online
ik gebruik dus raid 1, voor veiligheid.

en als backup heb ik een onstream tape in gedachten.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
en welk OS? (stomme vraag natuurlijk, als je een Echte (c) server gaat bouwen :P )

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 27 augustus 2001 02:29 schreef 0siris het volgende:
en welk OS? (stomme vraag natuurlijk, als je een Echte (c) server gaat bouwen :P )
?? Linux dus? (Of natuurlijk BSD, als het niet exclusief genoeg is)

• smvs
  • Niet online
win 2k, of zelfs nt, er komt een windows pakketje op wat dus op windows moet draaien.

er is ook een unix server daar hoor das een sun ofzo.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:50

Tux

kunnen jullie geen advies voor servers geven aan de systeembeheerder van mn school.

want die (8> is raar:

hij heeft een server staan:
Dual PIII-500Mhz 1Gb Ecc-sdram twee SCSI schijven van kweenie hoe groot?
met daarop veel software: WinNT Terminal Server + Citrix Metaframe (50x Win95 erop lopen + office97) en die server heeft alleen maar 100mb NIC (sloooom) |:(
gelukkig zijn ze aant verbouwen en die Terminal Clients (Compaq Prolinea :'( ) hebben ze bij het vuil gezet dus er komen nieuwe pc's :P hopelijk geen Terminal :r

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 21:51

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 27 augustus 2001 03:20 schreef smvs het volgende:
win 2k, of zelfs nt, er komt een windows pakketje op wat dus op windows moet draaien.

er is ook een unix server daar hoor das een sun ofzo.
Ik zou dus voor Win2k gaan. Nu nog een nieuwe server uitrusten met Win NT 4 is natuurlijk beetje dom....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Mijn oma heet Riet!

Let's go ontopic ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 27 augustus 2001 14:02 schreef paus_j_p2 het volgende:
kunnen jullie geen advies voor servers geven aan de systeembeheerder van mn school.

want die (8> is raar:

met daarop veel software: WinNT Terminal Server + Citrix Metaframe (50x Win95 erop lopen + office97) en die server heeft alleen maar 100mb NIC (sloooom) |:(
gelukkig zijn ze aant verbouwen en die Terminal Clients (Compaq Prolinea :'( ) hebben ze bij het vuil gezet dus er komen nieuwe pc's :P hopelijk geen Terminal :r
Hmm...gewoon een dual PIII 933 Mhz met 2 Gb Ecc-sdram en als OS Win2k Advanced Server en dan gewoon weer Terminals :p watwil je andres met die scholiertjes..hehe..

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 27 augustus 2001 02:49 schreef Biff het volgende:

[..]

?? Linux dus? (Of natuurlijk BSD, als het niet exclusief genoeg is)
al die linux geaks Hier *hehe* voor een bedrijfsserver wordt toch nog het meest WinNT (of nu Win2k gebruikt..)

• jep

jep

Voor gebruikers profieltjes van windows workstations wel, denk dat dat het ook is ;)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 02:19 schreef smvs het volgende:
ik gebruik dus raid 1, voor veiligheid.

en als backup heb ik een onstream tape in gedachten.
Ik zou meer gaan denken aan een extra diskje. Je kan toch de tapes niet verwisselen in de colo en een disk is een stuk goedkoper. (ide-tje 40gb voldoen prima)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Zou je niet eens denken aan een bord met een 64bits pci slot?? Die SCSI raid kaart met zoveel schijven komt tegen zijn dakkie aan met een 32bits pci slot.

Kan je niet voor een dual athlon oplossing gaan...met een tyan bordje???

suc6

• jep

jep

Op maandag 27 augustus 2001 14:38 schreef igor het volgende:
Kan je niet voor een dual athlon oplossing gaan...met een tyan bordje???
Zou je daar niet even mee wachten voor een (kritische :? ) bedrijfs server? Ik zou de pIII doen aangezien die zich wel bewezen heeft, de dual athlon nog niet, want die gebruikt nog niemand ;)

• FragDaddy
  • Laatst online: 09:59
Op maandag 27 augustus 2001 14:02 schreef paus_j_p2 het volgende:

want die (8> is raar:

Terminal Server is uit systeembeheer oogpunt wel erg handig hoor :) maar ik ben met je eens dat 1x 100Mbit voor zo'n terminal server wel wat weinig is.. al zorgt Citrix Metaframe er wel voor dat er niet zo heel veel dataverkeer ontstaat.. misschien zinvol om die server te upgraden met een Gigabit ethernet netwerkkaart? en misschien hebben ze daar op school wel switches waar je zo een gigabit module in kan schuiven. dan heb je voor weinig geld 10x zoveel bandbreedte >:)

(ik zou trouwens wel eerst onderzoeken of die server wel echt bandbreedte-problemen heeft.. want er zijn nog zeker 10 andere dingen die ervoor kunnen zorgen dat Terminal Server langzaam is)

Have a wheelie good weekend!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op maandag 27 augustus 2001 14:11 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

al die linux geaks Hier *hehe* voor een bedrijfsserver wordt toch nog het meest WinNT (of nu Win2k gebruikt..)
Joh. Meen je dat nou?

Gelukkig is het tegenwoordig echter niet meer ZO vanzelfsprekend. Ik vond de vraag 'welk OS?' van de persoon vóór mij dus niet zo dom als hijzelf.

Verwijderd

Ach small bussines server en klaar ben je :) Iedere sukkel kan zijn agenda bij houden in outlook en kan een beetje emailen. Super gewoon. Lekker file sharing en zo een beetje elk klein bedrijf kan lekker pc-en :)

• FragDaddy
koop alsjeblieft een OEM server.. vooral als productieserver.. als je dan gezeik hebt kun je teminste nog terugvallen op een bedrijf met een goeie service (compaq, dell etc.) en bij aanschaf kost het misschien 1000 piek meer.. die verdien je dubbel en dwars terug bij gebruik !!

als je hier al moet vragen wat voor hardware er in die bak moet, vinnik het niet van genoeg kennis getuigen om een stabiele server te bouwen.. sorry, maar dat is echt mij mening.. geen flame..

mocht je dan toch zelf wat willen, denk dan aan een goed server-moederbord met iig 64bits PCI sloten.. (aangezien dat toch wel de toekomst is..) en koop alsjeblieft GEEN AMD of P4 !!!! er is namelijk een reden dat de OEM's nog niet massaal die (veelal snellere) cpu's gebruiken voor hun serverS !

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 27 augustus 2001 23:38 schreef FragDaddy het volgende:
er is namelijk een reden dat de OEM's nog niet massaal die (veelal snellere) cpu's gebruiken voor hun serverS !
En die is? ;)

• FragDaddy
Op maandag 27 augustus 2001 23:40 schreef ACM het volgende:

[..]

En die is? ;)
ik ga hier geen serieus antwoord op geven >:)

nee wacht.. ik geef helemaal geen antwoord. anders willen er mensen met mij vechten.. :P

Verwijderd

Uit eigen ervaring kan ik iedereen aanraden om gewoon een server met een AMD proc te bouwen. Draait heerlijk.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 01:17 schreef sproggle het volgende:
Uit eigen ervaring kan ik iedereen aanraden om gewoon een server met een AMD proc te bouwen. Draait heerlijk.
ik heb hier thuis een AMD met win2k draaien. Ok niet zo groot als een hele bedrijfsserver, maar wel met Exchange, DHCP, proxy en alle shit voor 12 werkstations ( buren doen ook mee ) draait al lekker 140 dagen en 13 uur nu. En nu nog iemand komen dat win2k niet stabiel te krijgen is ....

/edit
win2k AS uiteraard
//edit

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 28 augustus 2001 01:17 schreef sproggle het volgende:
Maar die kun je alleen maar in paars krijgen!!

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 01:42 schreef Biff het volgende:

[..]

Maar die kun je alleen maar in paars krijgen!!
Und? Procje gezien, kastje dicht.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Oh je opmerking was serieus bedoeld. Sorry hoor, hoe kan ik dat nou weten?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 28 augustus 2001 01:40 schreef Magio het volgende:

[..]
/edit
win2k AS uiteraard
//edit
Maar joh weet je zeker dat dat afdoende is? Ik zou iedereen Enterprise aanraden voor thuisgebruik.

Verwijderd

Komop Biff, nog 2 posts en je mag de huiskamer in... |:(

• KMK
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Tyan S2505 Tiger 200 - 900,-

Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA, Boxed) - 2 x 650,-

1024MB PC133 SDRAM ECC Registered (Kingston) - 1050,-

Maxtor 40GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB) - 2 x 400,-

19" Rackmount Case (300 Watt) - 500,-

Microsoft Windows 2000 Server Internationaal VUP incl. 5 Clients licentie -
1500,-

Totaal - 6050,- incl BTW

Totaal - 5084,- excl BTW

212 per maand afschrijven over 24 maanden
===========================================
Dat zou ik voor webservertjes met Win2k gebruiken..
Dat Moederboard wat ik gebruik is voor jou ook een goede koop. Als je dan die Mylex er nog opprikt voor je SCSI devices dan ben je klaar

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 28 augustus 2001 10:23 schreef sproggle het volgende:
Komop Biff, nog 2 posts en je mag de huiskamer in... |:(
Deze topic gaat over server hardware. Natuurlijk grijpen de tweakers dat weer aan om volledig off topic te gaan bekvechten over CPUs, waar de poster niet om vroeg. Ik keek naar jouw profile en zag wat serieuze threads staan, dus ik dacht dat jouw summiere bijdrage sarcastisch bedoeld was. Eerlijk waar.

• Dutchman!
  • Laatst online: 05-05 15:45
Op dinsdag 28 augustus 2001 10:41 schreef KMK het volgende:
Microsoft Windows 2000 Server Internationaal VUP incl. 5 Clients licentie -
1500,-
Ik vrees dat je licentie kosten _iets_ hoger zullen uitvallen, met een 5 client versie heb je nog geen gelicenceerde IIS server voor internetsites dacht ik.

We spend our years as a tale that is told

• KMK

KMK

Op dinsdag 28 augustus 2001 10:58 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Ik vrees dat je licentie kosten _iets_ hoger zullen uitvallen, met een 5 client versie heb je nog geen gelicenceerde IIS server voor internetsites dacht ik.
Leg uit?
Ik vind dit wel een belangrijk punt dus kan je er iets over vertellen.
Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat de IIS conecties als 1 user worden gezien.
Alleen bij Exchange is dit niet het geval namelijk.
Die telt namelijk het aantal users dat tegelijk via imap4 aan het werken zijn.

• KMK

KMK

Authenticated Internet access. Customers with Internet sites using Windows 2000 authentication will require CALs for authenticated users connecting to their sites. Such customers may comply with this licensing requirement by purchasing CALs in Per seat or Per Server mode. Or, they may opt to purchase the new Internet Connector license for unlimited Internet CALs on a single server. Access to Internet sites by anonymous users does not require a CAL.
For authenticated Internet users, you may substitute the Internet Connector for CALs.
http://www.microsoft.com/windows2000/server/howtobuy/pricing/model.asp

Ik had het dus goed 8-)
Het is alleen nodig indien je moet aanloggen om de site te zien

• FragDaddy
Deze topic gaat over server hardware. Natuurlijk grijpen de tweakers dat weer aan om volledig off topic te gaan bekvechten over CPUs, waar de poster niet om vroeg.
nou dat is dus niet zomaar bekvechten he.. ik probeer toch een serieus advies te geven om een P3 cpu te gebruiken.. het gaat hier namelijk (kennelijk) om een productieserver en niet een speeldingetje dat je thuis hebt staan..

owja. en die onzinposts worden ook niet echt gewaardeerd hier.. (iig niet door mij) dus ga maar gauw naar je huiskamer :(

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:48 schreef FragDaddy het volgende:

[..]
nou dat is dus niet zomaar bekvechten he.. ik probeer toch een serieus advies te geven om een P3 cpu te gebruiken.. het gaat hier namelijk (kennelijk) om een productieserver en niet een speeldingetje dat je thuis hebt staan..
Jij hebt geen enkel idee wat ik thuis heb staan, en je punt is overigens precies het mijne. Daarom reageer ik zo op postings die in een topic over bedrijfsservers zonder enige onderbouwing aankomen met de mededeling dat je een AMD of een P4 zou moet hebben. Ik onderschrijf je filosofie volledig en heb vandaag zelfs nog een Dell 2550 in een van mijn racks gezet. Ik heb serieus gereageerd op dit topic in het begin, totdat enkelen (zoals bijna altijd weer) dit topic kaapten met mijns inziens niet ter zake doende opmerkingen. Het spijt mij als je de indruk kreeg dat die reactie betrekking had op jouw postings, want die bedoelde ik zeker niet.
owja. en die onzinposts worden ook niet echt gewaardeerd hier.. (iig niet door mij) dus ga maar gauw naar je huiskamer :(
Als ik over de schreef ga neem ik aan dat er een waarschuwing mijn kant op komt. Tot die tijd zul je het risico lopen en toe een sarcastische opmerking van mijn hand te lezen.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 00:40 schreef Biff het volgende:

[..]

Jij hebt geen enkel idee wat ik thuis heb staan, en je punt is overigens precies het mijne. Daarom reageer ik zo op postings die in een topic over bedrijfsservers zonder enige onderbouwing aankomen met de mededeling dat je een AMD of een P4 zou moet hebben. Ik onderschrijf je filosofie volledig en heb vandaag zelfs nog een Dell 2550 in een van mijn racks gezet. Ik heb serieus gereageerd op dit topic in het begin, totdat enkelen (zoals bijna altijd weer) dit topic kaapten met mijns inziens niet ter zake doende opmerkingen. Het spijt mij als je de indruk kreeg dat die reactie betrekking had op jouw postings, want die bedoelde ik zeker niet.
Ehm... ff denken. Het topic gaat over een webserver, zowel op het gebied van software als op het gebied van hardware. Waarom zouden mensen dan niet een advies mogen geven om in plaats van die P4 een AMD of een P3 er in te stoppen.

En als ik zeg dat ik al 1,5 jaar met volle tevredenheid werk met AMD proc's dan vindt ik dat toch een zeer nuttige bijdrage aan dit topic.

Het meest storende aan deze topic is dan ook niet het 'geflame' over proc's maar het oeverloze gewauwel van jouw hand (over sarcasme is geen sprake). En waarom je het feit aandraagt dat jij vandaag een Dell 2550 in een rack hebt moeten hangen is mij ook nog een raadsel? Of wil je hier ook even op een onopvallende manier toch maar even ononderbouwd intel promoten?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op woensdag 29 augustus 2001 00:58 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ehm... ff denken. Het topic gaat over een webserver, zowel op het gebied van software als op het gebied van hardware. Waarom zouden mensen dan niet een advies mogen geven om in plaats van die P4 een AMD of een P3 er in te stoppen.
P3 lijkt mij voorlopig ook de beste keuze. Dat is ook de reden waarom ik de Dell gekozen heb, en het vermeldde.
En als ik zeg dat ik al 1,5 jaar met volle tevredenheid werk met AMD proc's dan vindt ik dat toch een zeer nuttige bijdrage aan dit topic.
Er is maar weinig server hardware die met AMDs geleverd wordt. Waarom dat zo is wil ik maar even in het midden laten. Ik gebruik wel AMDs maar voorlopig alleen voor andere toepassingen. Als je dan tegen het gebruikelijke in voorstelt AMD in je server te stoppen zou je er een reden bij kunnen noemen waarom het een beter idee is dan wat de meeste mensen gebruiken.
Het meest storende aan deze topic is dan ook niet het 'geflame' over proc's maar het oeverloze gewauwel van jouw hand (over sarcasme is geen sprake).
Waarschijnlijk heb je gelijk, als ik de balans zo eens opmaak. Sorry!
En waarom je het feit aandraagt dat jij vandaag een Dell 2550 in een rack hebt moeten hangen is mij ook nog een raadsel? Of wil je hier ook even op een onopvallende manier toch maar even ononderbouwd intel promoten?
Dat was eigenlijk slechts om aan te geven dat ik wel enige ervaring heb met dat soort toch vrij professionele servers.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 01:15 schreef Biff het volgende:
Er is maar weinig server hardware die met AMDs geleverd wordt.
Ken jij die kleine blauwe dingen.. cobalts? Schroef er eens 1 open, wat zie je dan? En enig idee hoeveel er verkocht worden?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op woensdag 29 augustus 2001 01:18 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ken jij die kleine blauwe dingen.. cobalts? Schroef er eens 1 open, wat zie je dan? En enig idee hoeveel er verkocht worden?
Ik heb er geen ervaring mee.. ik meen te begrijpen dat er vroeger K6-2s in zaten en dat ze nu weer zijn overgestapt op Serverworks borden met PIIIs?

• Peerke
  • Niet online

Peerke

XTRE = P3 733 of 933, met een 'normale' chipset (ff op cobalt.com kijken welke 't is :) )
Cobalt 3 en 4 = AMD K6-2 300 mhz of 450 mhz

Modjes in action !!

-- © 2

• KMK

KMK

Op woensdag 29 augustus 2001 00:58 schreef sproggle het volgende:

[..]

Het gaat hier over een fileserver hoor!!! niet over een webserver

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op woensdag 29 augustus 2001 02:34 schreef KMK het volgende:

[..]

Het gaat hier over een fileserver hoor!!! niet over een webserver
Dan kan je nog steeds hetzelfde soort advies uitbrengen lijkt me ...?

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:35 schreef smvs het volgende:
ik ben bezig een server samen te stellen (multi perpose)
Dus niet alleen fileserver.

• smvs
  • Niet online
ik ga voor een ide oplossing scsi wordt toch te duur.

is een via chipset echt te ruk voor een server ? (via dual p3)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wij hebben hier een dual PIII op een Asus CUV4X-D met VIA Apollo Pro133A chipset draaien en dat gaat prima. Super stabiel en ook nog eens erg snel.

• smvs
  • Niet online
mooi.
tyan tiger k7 is ook een optie maar om het geloofwaardig te houden voor de bedrijven die de software verzorgen moet het wel intel worden denk ik. ik heb er zelf wel vertrouwen in maar je krijgt al gauw antwoorden van ja hij doet het niet dat komt omdat het een amd is.
Pagina: 1