Vraag

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Mijn vraag
Op mijn vorige telefoon (Poco F1) gebruikte ik de Bluemail app voor het binnenhalen van mijn eigen pop3 e-mail. Er staat op die telefoon veel mails (vanaf 2019).

Deze mails zou ik graag overzetten naar mijn nieuwe telefoon, maarweet niet goed hoe. Alle back-up en Sync opties die ik geprobeerd heb zetten alleen account instellingen over maar geen mails.

Geprobeerd:
- Google back-up
- blue mail Sync
- opnieuw downloaden van server (omdat ik ook mijn pc gebruik voor mail staat op de server maar 2 maanden aan mail)

Er staat een mui back-up op mijn oude telefoon met een .bak file voor bluemail van 800mb, maar weet niet of ik daar iets mee kan.

Tips zijn welkom.

Beste antwoord (via vogels op 07-06-2022 12:48)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
vogels schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:58:
Net even aan het stoeien geweest nu heb ik de mail op mijn oude telefoon ook niet meer.
Gelukkig heb ik de mail nog als backup op de pc.

Denk dat het er ook aan ligt dat ik op de pc ooit heb ingesteld dat hij de mail van de server moet halen omdat ik maar beperkt ruimte had bij webreus op dat moment (ruim 10 jaar gelden)
Kun je op de PC een nieuwe mail account toevoegen als IMAP, en vervolgens binnen het mail programma de POP mailbox inhoud kopiëren naar de IMAP mailbox.
Die IMAP mailbox zal het vervolgens synchroniseren met de server, en vandaar kun je het weer via IMAP synchroniseren met je telefoon.

Let wel op dat je niet dezelfde mailbox tegelijkertijd met POP en IMAP verbind want dan wordt die leeg getrokken via de POP en krijg je dubbele mails.

Let ook op hoe groot de mailbox is en of je de ruimte hebt.

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:50
Je kunt eens kijken naar adb backup/restore.

• vogels
Is er geen manier om de file zoals je op de pc voor outlook een .pst hebt in te laden

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
POP3 is geen two-way-sync, d.w.z. dat als het gedownload is op je telefoon, het niet ergens anders terecht kan komen.

Waarom gebruik je niet IMAP?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Vreemd dat je POP3 gebruikt, ik gebruik zelf ook Bluemail en die stuurt je toch echt de goede richting in.

Wat je nu zou moeten doen is je Bluemail op je oude telefoon instellen om IMAP te gebruiken als tweede account, en dan de mails verplaatsen. Bluemail synct ze dan terug naar de server.

Let er in het vervolg goed op dat je mail instelt om IMAP te gebruiken. POP3 kan wel ingesteld worden om een kopie achter te laten, maar trekt altijd eerst de mail van de server. Op de server zou gewoon je volledige mailhistorie moeten staan; zo heb ik (inclusief archiefmappen) mail sinds meer dan 10 jaar geleden die ik vanuit iedere client kan doorzoeken.

• vogels
Net even aan het stoeien geweest nu heb ik de mail op mijn oude telefoon ook niet meer.

Denk dat het er ook aan ligt dat ik op de pc ooit heb ingesteld dat hij de mail van de server moet halen omdat ik maar beperkt ruimte had bij webreus op dat moment (ruim 10 jaar gelden)

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
FF googlen hoe je POP3 omzet naar Imap. Veel makkelijker. Je kan je oude mail dan droppen en dan ben je voor altijd af van dit probleem. Ook in de toekomst met weer een nieuw toestel.

vb: https://realhosting.nl/he...il-om-van-pop3-naar-imap/

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
vogels schreef op maandag 6 juni 2022 @ 00:58:

Kun je op de PC een nieuwe mail account toevoegen als IMAP, en vervolgens binnen het mail programma de POP mailbox inhoud kopiëren naar de IMAP mailbox.
Die IMAP mailbox zal het vervolgens synchroniseren met de server, en vandaar kun je het weer via IMAP synchroniseren met je telefoon.

Let wel op dat je niet dezelfde mailbox tegelijkertijd met POP en IMAP verbind want dan wordt die leeg getrokken via de POP en krijg je dubbele mails.

Let ook op hoe groot de mailbox is en of je de ruimte hebt.
Pagina: 1