Is er een goede ported FF subwoofer onder 500 euro?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-07-2023
Heeft iemand suggesties voor een goede, betrouwbare ported FF subwoofer rond maar liefst onder de 500 euro?

Het gebruik zou voornamelijk voor films en games zijn in combinatie met Dali Oberon 1's, een Vokal en aangedreven door een Denon X-1700H. Ik woon in een appartement met een woonkamer van +- 5 x 4 meter maar hoop over een paar jaar te verhuizen naar iets groters.

Ik had de SVS PB-1000 op het oog maar die is niet meer te krijgen en in Europa ook eigenlijk buiten mijn budget. Onderhand heb ik naar behoorlijk wat subwoofers gekeken (de XTZ Spirit Sub 12, BK XXLS400-FF en andere) maar over geen waren mensen echt volledig tevreden.

Om misschien een idee te geven, ik kijk nu naar de XTZ 10.17 en de Monoprice Monolith 10in, al liggen deze toch weer buiten mijn budget.

[ Voor 10% gewijzigd door WandererOfDis op 03-06-2022 05:37 . Reden: Extra info ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
Om mijn benedenburen een beetje te ontzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WandererOfDis schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:26:
[...]

Om mijn benedenburen een beetje te ontzien.
Daar helpt FF niet mee, het frequentiebereik waarin een subwoofer opereert is omnidirectioneel. Als je de benedenburen wilt ontzien zal je het volume omlaag moeten schroeven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WandererOfDis
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Daar helpt FF niet mee, het frequentiebereik waarin een subwoofer opereert is omnidirectioneel. Als je de benedenburen wilt ontzien zal je het volume omlaag moeten schroeven ;).
Fair enough, toch lijken velen hier wat anders over te denken.

Van Klipsch:
"Placement is also a big factor when choosing between down-firing or front-firing subwoofers. For example, you wouldn’t want a subwoofer pounding sound into a floor if someone lives below you. Pissing off your neighbors is one thing - making their lives a living hell is quite another. If you live in an apartment or condo, a front-firing sub is a better fit in the literal sense."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt dat hier heel verschillend over gedacht wordt. Maar het maakt voor het echte geluid echt niet uit, tenzij een sub zoveel trilt dat er via de mechanische trillingen via de behuizin via de pootjes aan de grond worden doorgevenen op een houten vloer ofzo.

Sub is omnidirectioneel, het echte geluid komt uit de woofer en gaat echt alle kanten op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WandererOfDis schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Fair enough, toch lijken velen hier wat anders over te denken.

Van Klipsch:
"Placement is also a big factor when choosing between down-firing or front-firing subwoofers. For example, you wouldn’t want a subwoofer pounding sound into a floor if someone lives below you. Pissing off your neighbors is one thing - making their lives a living hell is quite another. If you live in an apartment or condo, a front-firing sub is a better fit in the literal sense."
Toevallig zijn, op de twee goedkoopste subwoofers na, alle Klipsch subwoofers front firing ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:43

Major_ton

Shoot!

De XTZ 10.17 is een fijne subwoofer. Verder sluit ik mij aan bij wat hierboven al staat. DF of FF maakt geen **** uit wat overlast betreft. Een goede plaatsing van de subwoofer voor een maximaal rendement in je luisterruimte is veeeelen malen belangrijker als je de buren zoveel mogelijk wilt ontzien. Als budget een issue is kan je altijd op de 2dehands markt kijken. Er staat genoeg moois aangeboden van mensen die naar een stokbrood voor het TV geluid zijn overgestapt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb deze: https://www.thomann.de/nl/presonus_temblor_t10.htm als aanvulling op de boekenplank luidsprekers naast de monitor. Hout is niet al te dik (16mm) maar hoeft ook niet hard.
Pagina: 1