mobiel reviews nauwelijks security duur info

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 10:49
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2022
@Donny K. @deepvreezo

Waarom wordt er in mobiel reviews altijd maar nauwelijks of heel weinig informatie besteed aan hoe lang er security updates zullen verschijnen voor een mobiel.

Meestal nog wel of er nog android releases te verwachten zijn.
Maar wat ik zelf veel belangrijker vindt, is wanneer stoppen de security updates voor die laatste versie van android.

Je zou zeggen maar we hebben toch vermeld dat het 2 jaar was, oh van wanneer was dit artikel ook al weer ?
Handiger zou zijn als er een grafiekje/tabel zou zijn met de verwachte laatste security update met maand/jaartal.

Dit is iets wat ik heel erg zwaar laat meewegen in de aanschaf van een mobiel.
Ik wil minstens 3 jaar updates en ook nog eens een redelijke prijs.

Het zou voor mij de selectie van de volgende mobiel een stuk makkelijker maken als dit duidelijker in de best buy guides zou staan.

Als het ware
IOT ... the s stands for security

Off topic maar misschien wel iets voor tweakers pricewatch
Voor pricewatch zou dit voor mij een van de eerste filters zijn die ik selecteer.
Er zou per mobiel ook een optie kunnen komen wanneer er voor het laatst een update(met versie) door een tweaker op is geinstalleerd.
Dit zou dan weer een update snelheid/betrouwbaarheid van de mobiel/producent kunnen resulteren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 09:22

deepvreezo

Redacteur
Excuses voor de verlate reactie, deze was blijven liggen tijdens het Pinksterweekend. Dank voor je suggesties, klinkt als een goed idee om in de toekomst de verwachte maand/jaartal van het aflopen van de updates te noemen, ipv. te zeggen 'nog twee jaar'. Want we nemen het wel mee in de keuzes die we maken voor de BBG, en bij de meeste toestellen die we aanraden staat ook vermeld hoe lang de updates duren. Idem in de losse reviews, dat is een vast onderdeel op de pagina 'Software'. Of we dit ook zo voor de Pricewatch kunnen toevoegen als filter zou ik moeten overleggen. Het lastige is ook wel dat sommige fabrikanten niet zo'n duidelijke belofte doen maar in de praktijk toch heel lang updates blijven geven, of juist op hun beloftes terugkomen op een later moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
deepvreezo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:50:
of juist op hun beloftes terugkomen op een later moment.
Oh, wie doen (deden) dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 09:22

deepvreezo

Redacteur
In het verleden kwam dat wat vaker voor, maar recenter vooral bij 'bijzondere' telefoons. Zo ging de beloofde upgrade naar Android 11 niet door voor de Nokia 9 Pureview en duurde het tot dit jaar voordat de Surface Duo diezelfde versie eindelijk kreeg, ook al had Microsoft hem voor 2021 beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 10:49
Een mogelijkheid om Tweakers te laten registreren wanneer ze voor het laatst een update (met versie) voor hun mobieltje hebben gedaan heeft een beeld op hoe betrouwbaar de leverancier is en welke modellen meestal het langst van updates worden voorzien.