Mijn vriendin heeft een nieuwe telefoon, een Oppo Find X3 Neo. Ik gebruik zelf een iPhone 12.
Voorheen had zij een Samsung, en ervaarde onderstaande problemen niet. Wat wij nu ervaren is het volgende:
Gaat er dan een ander audio formaat over de lijn en is er een instelling aan haar kant die dit zou moeten kunnen oplossen?
Wat ik al heb geprobeerd:
Echter wat ik raar vind is dat wanneer de beller een verandering doet, dit door haar wordt gemerkt. Of is dat normaal / te verwachten?
Voorheen had zij een Samsung, en ervaarde onderstaande problemen niet. Wat wij nu ervaren is het volgende:
- Wanneer wij beiden handsfree bellen in onze auto's (zij via bluetooth, ik bedraad via USB), is het geluid aan haar kant goed. Wanneer ik overstap op een bluetooth verbinding met mijn auto, wordt mijn geluid aan haar kant heel zacht. Dit probleem ervaren wij niet bij andere bellers.
- Wanneer wij 'normaal' bellen, is alles goed. Wanneer ik aan mijn kant bluetooth oortjes gebruik, wordt het geluid aan haar kant heel haperend. Niemand anders die ik op deze manier bel, ervaart dit.
Gaat er dan een ander audio formaat over de lijn en is er een instelling aan haar kant die dit zou moeten kunnen oplossen?
Wat ik al heb geprobeerd:
- Developer options -> verschillende settings zoals vercshillende codecs / absolute volume etc.
- Reset van telefoon.
Echter wat ik raar vind is dat wanneer de beller een verandering doet, dit door haar wordt gemerkt. Of is dat normaal / te verwachten?