QNAP of Synology : kwaliteit van foto categorisering AI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2adcomin2
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-03 18:27
De eigenlijke vragen zijn (in volgorde van belangrijkheid) :

1) Welk OS / NAS foto-app gaat het best automatisch foto's categoriseren ?
Daarbij gaat het niet enkel over foto's van mensen, maar ook over gebouwen, documenten, etc.

2) Welke faciliteiten bieden de resp. OS'en voor het detecteren / elimineren van duplicaten ?
bvb : Kan je aan de hand van een voorbeeld het systeem duidelijk maken welk van de duplicaten behouden moet worden

3) is het makkelijk om sets van foto's (& videos) gerelateerd aan gebeurtenissen/locaties/ etc te delen met andere gebruikers

4) Werken de OS'en samen met Apple of Windows foto-app, kunnen bibliotheken automatisch worden gesynced of dergelijke (dus niet gewoon een standaard backup van de PC/laptop , maar ook uitgebreide metadata enz)

5) Hoe zit het met samenwerking NAS fotosoftware en Cloud (vnl backup)

Zoals reeds aangehaald : de eerste vraag is de belangrijkste, maar elk gefundeerd antwoord op andere vragen wordt ook ten zeerste gewaardeerd !

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2adcomin2
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-03 18:27
Misschien had ik het eenvoudiger moeten houden in de zin van :

Wat zijn de ervaringen met de foto-software van Synology en QNAP voor het automatisch taggen van foto's ?

(elke input is nuttig ...)

alvast dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Ik vrees dat je op dit soort vragen geen antwoordt gaat krijgen.
Er zijn vermoed ik maar heel weinig mensen die ervaring hebben met beiden.

Ik zou zeggen lees de specificatie:
https://www.synology.com/nl-nl/dsm/feature/photos
https://www.qnap.com/nl-nl/software/photo-station

En bedenk dat voor het automatische catalogiseren van foto's behoorlijk veel CPU en geheugen nodig is en dat is in een Nas nooit in de orde van grootte van bijvoorbeeld een PC beschikbaar.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
Qnap heeft zat modellen met krachtige icore of ryzen cpu’s dus dat kan best goed werken.

Daarnaast is het niet zo erg als de cpu hiervoor trager is. Een nas staat 24 uur per dag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Nieuwere Synology's hebben ook een Ryzen CPU, zo zit in mijn DS1821+ een AMD Ryzen Embedded V1500B. Lang niet zo snel als de huidige generatie desktops maar veel sneller dan de oude C2000 CPU's.

Kunt er ook 64GB geheugen in drukken.