Unifi acces point ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_geugjes
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-07-2022
Mijn vraag
...

Ik heb eigenlijk 2 vragen,

Hoe stel ik mijn externe Ssd kaart in als gedeeld in mijn woning bijv met gebruik van Unifi acces point ubuntu.

Daarnaast heb ik een nighthawk router met usb ingang dus mocht dat werken dan kan ik die delen. Het is niet gelukt deze router als eerste in te stellen en dan de acces point aan te sluiten.

Mijn idee is kan ik de router aansluiten en daarbij het signaal laten oppikken van de acces point WiFi en zodoende netwerk met gedeelde WiFi en toegang tot de ssd over usb maken?

Zoals je wellicht kan lezen ik kom er echt niet meer uit hopelijk dat jullie mij kunnen helpejn .

Mvg

Barry Geugjes Dankjewel!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij een Unifi access point moet je de controller software installeren, dan kun je daar het accesspoint in adopteren en instellen. Je stelt het wifi netwerk daar precies hetzelfde in als op de nighthawk zodat ze hetzelfde netwerk met hetzelfde wachtwoord verspreiden.
Daarvoor moet uiteraard het access point bekabeld aan de nighthawk aangesloten worden op een LAN poort. Als je geen PoE switch hebt ook een PoE injector.

Daarna kun je een USB schijf aan de nighthawk hangen en via de web interface configureren en beschikbaar maken.

Hak het dus op in stukjes, zorg eerst dat het ene werkt zodat je daarop kunt focussen en ga dan naar de volgende stap. Dan kun je per stap onderzoek doen naar hoe e.e.a. precies werkt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_geugjes
Dankjewel !! Moet de nighthawk kabel dan in de binnenkomende internetmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_geugjes
En wat ik mij afvroeg is er geen mogelijkheid de nighthawk zonder kabel aan te sluiten op de acces point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_geugjes
Sorry de vragen blijven zich oppoppen als ik het doe als jij voorstelde knoet ik naast het wachtwoord dan nog iets veranderen bij de nighthawk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

b_geugjes schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:36:
En wat ik mij afvroeg is er geen mogelijkheid de nighthawk zonder kabel aan te sluiten op de acces point
Begrijp ik goed dat je de nighthawk wil gebruiken als wireless toegang tot je SSD-kaart?

Waarom wil je dat persé wireless hebben? Ik bedoel: ja, het kan, maar het maakt het voor jou 10 keer zo moeilijk. Het is voldoende om de nighthawk bedraad aan te sluiten. Zet 'm naast je access point. Trek de kabel uit het access point en steek 'm in een LAN poort van de nighthawk. En gebruik een tweede kabel om het access point met een van de andere LAN poorten van de nighthawk te verbinden. Basically is nu je SSD-kaart toegangkelijk voor alle wired en wireless clients in jouw netwerk.

Moet nog wel het e.e.a. gebeuren: de nighthawk moet het juiste ip-adres krijgen; je moet samba aanslingeren. En je moet hopen dat de nighthawk voldoende energie kan leveren op z'n usb-poort om de SSD-kaart te laten werken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_geugjes
Of bestaat er een apparaatje die eigen WiFi heeft en waarin ik mijn usb Ssd en. Misschien. kan steken zodat hele appartement daar gebruik van kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35

lier

MikroTik nerd

Het meest in de buurt komt een NAS, maar deze is (volgens mij) altijd via een kabel verbonden. Begrijp ook niet waarom je met USB aan de gang wil via Wifi...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij geeft @nelizmastr het antwoord al? Je hangt die USB disk / externe opslag met een USB kabel aan de Netgear Nighthawk router en stelt op dat apparaat in dat die disk gedeeld mag worden op het interne netwerk.

Al die termen met SSD / SSID / Accespoint / Unifi / Ubuntu / WiFi ..... Waarom staan die hier vermeld? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 02-06-2022 11:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1