[ADSL] Wel verbinding, geen dataverkeer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Als casemaslachtoffer heb ik zodra het mogelijk was hier in Veenendaal gelijk ADSL genomen. En ja hoor vandaag was het zover. Het ADSL-modem kwam binnen *D
Ik heb een abo bij xs4all aangevraagd alleen de login gegevens zijn nog niet binnen :( Wel had ik bij het opgeven van mijn gegevens mijn loginnaam en wachtwoord kunnen kiezen. En als casema desperado dacht ik: "Laat ik het toch eens proberen" :)
Alles leuk en aardig, de boel geinstalleerd en alles geconfigureerd. Verbinding gemaakt --> gelukt! :o O+ :* O+ :* Make my day dacht ik! :) En toen kwam de domper: Ik kan geen data binnenkrijgen of wat dan ook. Wel verbinding maar geen dataverkeer dus.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn :? Ben ik gewoon te ongeduldig ofzo ? Welke informatie geven ze je als je de brief met login gegevens binnenkrijgt ? Kan iemand mij dit verschaffen hier ? Of is er iets anders aan de hand :?

Help een desperate * MAZZA ;)

(En uiteraard ligt nu casema weer op z'n smuicheltje dus ik hoop dat dit doorkomt :) )

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

basic of advance ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dus je hebt als het goed is (in geval van:basic) zo verbinding gemaakt: loginnaam@xs4all-basic-adsl en je wachtwoord, maar dr kwam geen data binnen? Dan is waarschijnlijk je account nog niet geactiveerd, dus nog geen ipnr aan je toegewezen ofzo (ik had dat probleem toen in nieuwegein, toen hadden ze daar tekorten aan wegens teveel aanvragen). Enige oplossing is opbellen naar de helpdesk, die is meestal erg goed daar. Waarschijnlijk krijg je inderdaad te horen dat je eerst even moeten wachten tot ze alles hebben geactiveerd, en al je gegevens thuis hebt gekregen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
ADSL-basic. Sorry ik heb wat weinig info gepost:

ADSL-Basic @ Xs4all
win98 laptop

Ik weet niet precies welke info er nodig is allemaal maar vraag maar raak.

Sorry ook dat ik de search niet gebruikt heb maar mijn casema verbinding houdt het slechts 10 seconden uit steeds :(
Grote kans dat ik dus wat laat ben met antwoorden soms..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

USB?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:22 schreef LuNaTiC een behulpzaam verhaal
Hmmm dus ik moet geduld hebben ;(
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:23 schreef LuNaTiC het volgende:
USB?
Het betreft hier een ethernet abo...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ethernetkaart half duplex?

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:28 schreef chucky666 het volgende:
ethernetkaart half duplex?
Check! :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:26 schreef MAZZA het volgende:

[..]

Hmmm dus ik moet geduld hebben ;(
[..]

Het betreft hier een ethernet abo...
Ik heb zelf USB, waar je dus eigenlijk geen fuck hoeft in te stellen, bij Ethernet moet je wat meer configureren. Het kan dus goed dat mn verhaal klopt, maar het kan ook dat je even met je instellingen moet kloten (gebruik de search maar eens met de woorden ADSL, en subnetmasker, het was geloof ik dat in de handleiding een fout DNS nummer werd gegeven ofzo).

Hoop dat je daar wat aan hebt. Zo niet, gewoon helpdesk bellen, en daar vragen of al je instellingen goed zijn.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee,in de nieuwe boekjes staat de goede vermeldt.
10 mb kaartje :?

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:30 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik heb zelf USB, waar je dus eigenlijk geen fuck hoeft in te stellen, bij Ethernet moet je wat meer configureren.
Ik heb bewust een ethernet oplossing gekozen omdat ik werk met linux als gateway. En ik had gehoord dat er nog geen drivers waren die het modem ondersteunden. Misschien is dat nu al opgelost maar het leek me toch makkelijk om met ethernet te werken on de linux.
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:30 schreef LuNaTiC verder:
Het kan dus goed dat mn verhaal klopt, maar het kan ook dat je even met je instellingen moet kloten (gebruik de search maar eens met de woorden ADSL, en subnetmasker, het was geloof ik dat in de handleiding een fout DNS nummer werd gegeven ofzo).
Hier kijk ik nog even naar. Thanks voor de info :)
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:30 schreef LuNaTiC verder:
Hoop dat je daar wat aan hebt. Zo niet, gewoon helpdesk bellen, en daar vragen of al je instellingen goed zijn.
Ik heb al geprobeerd om de helpdesk te bereiken maar helaas zitten die in het weekend dicht. :'(
Ach ja.. Men zegt dat geduld een schone zaak is.. Ik ga maar weer door kachelen onder casema. Maar het einde is in zicht *D

Bedankt voor jullie hulp!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:36 schreef chucky666 het volgende:
nee,in de nieuwe boekjes staat de goede vermeldt.
10 mb kaartje :?
10mbit 3com 3c589D pcmcia netwerkkaartje..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Uiteindelijk komt het allemaal wel goed :) XS4All is een uitstekende internetprovider, zal allemaal wel netjes worden opgelost *D

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 17:42 schreef LuNaTiC het volgende:
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed :) XS4All is een uitstekende internetprovider, zal allemaal wel netjes worden opgelost *D
Xs4all heeft bij mij altijd al op nummertje 1 gestaan :) Maar mijn financiele directie (lees: ouders) hadden liever casema. Is natuurlijk wel goedkoper maar na 3 jaar ben ik dat :r zat ;)

En ik ben ervan overtuigd dat de helpdesk me wel verder kan helpen maandag. *D

[fluistermode]
Word jij hier ook zo moe van? ---> true true...
[/fluistermode]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:49 schreef MAZZA het volgende:

[..]

[fluistermode]
Word jij hier ook zo moe van? ---> true true...
[/fluistermode]
:D

[fluistermode]
het lijkt alsof zn su-ban weer is opgeheven, hij is er weer volop aanwezig lijkt het
[/fluistermode]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het kan ook nog gewoon aan je browser instellingen liggen :)

Pagina: 1