Hoi medetweakers,
Ik ben van plan een PC te bouwen voor mijn werk thuis en af en toe een keer gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC word voor 2 doeleinde gebruikt, mijn werk en gamen. Het werk bestaat grafische programma's en 3D zoals Blender. Verder speel ik graag een AAA+ game op 4k. Momenteel speel ik op een 60hz scherm, maar wellicht wil ik wel in de toekomst een hogere hz kunnen ondersteunen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000-3500
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, ik neem niks mee van mijn vorige
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia videokaart, aangezien dat in de 3D-wereld beter word ondersteund dan AMD.
Voor de processor twijfel ik nog wel. Ik ben al een lange tijd uitgegaan voor een AMD 5950x, vooral voor het aantal cores. Maar kwam er tijdens mijn zoektocht achter dat Intel daar ook in de buurt zit.
Dit is dus wel een belangrijk vraagstuk; Is een AMD 5950x goede keus? Of is er bij Intel ook iets interessants te vinden? Wat me ook bezig houd, is dat Intel al op PCI-5.0 zit, terwijl AMD nog PCI-4.0 is, is dat een probleem?
Wat verwacht je van ons?[i]
Een aantal dingen waar ik graag achter zou willen komen zijn;
Ik ben van plan een PC te bouwen voor mijn werk thuis en af en toe een keer gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn PC word voor 2 doeleinde gebruikt, mijn werk en gamen. Het werk bestaat grafische programma's en 3D zoals Blender. Verder speel ik graag een AAA+ game op 4k. Momenteel speel ik op een 60hz scherm, maar wellicht wil ik wel in de toekomst een hogere hz kunnen ondersteunen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000-3500
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem, ik neem niks mee van mijn vorige
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia videokaart, aangezien dat in de 3D-wereld beter word ondersteund dan AMD.
Voor de processor twijfel ik nog wel. Ik ben al een lange tijd uitgegaan voor een AMD 5950x, vooral voor het aantal cores. Maar kwam er tijdens mijn zoektocht achter dat Intel daar ook in de buurt zit.
Dit is dus wel een belangrijk vraagstuk; Is een AMD 5950x goede keus? Of is er bij Intel ook iets interessants te vinden? Wat me ook bezig houd, is dat Intel al op PCI-5.0 zit, terwijl AMD nog PCI-4.0 is, is dat een probleem?
Wat verwacht je van ons?[i]
Een aantal dingen waar ik graag achter zou willen komen zijn;
- AMD of Intel, wat is op dit moment een logische keus. Gezien toekomst, snelheid en de prijzen
- Zijn de gekozen producten in mijn wishlist goed, zijn er ergens betere alternatieve?
- Welke case raden jullie aan, vind een glasplaat wel leuk. Maar moet wel een beetje groot zijn met een 3090
- Wat ik ook een lastige vond is het moederbord, nu met AM4-socket. Is dit een goede keus, M.2 en Wifi zou ik graag willen
- Voldoet de voeding, 850 watt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 567,15 | € 567,15 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3090 Gaming OC 24G | € 1.894,25 | € 1.894,25 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18 | € 153,26 | € 153,26 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850 watt | € 98,83 | € 98,83 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 142,21 | € 142,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.252,20 | ||