Kortsluiting combi-magnetron -- of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 19:23
Kort vraagje:

als een combi-magnetron (4 jaar oud) serieuze kortsluiting heeft gehad, dan ruik je dat toch een week later ook nog als je er met je neus boven hangt? En zeker als de bovenste dekplaat open schroeft en er met je neus in gaat hangen?

Ik heb namelijk verleden week kortsluiting gehad in mijn combi-magnetron, maar hij doet het nu weer prima en ik ruik helemaal niets qua verbrande plastic-achtige geur, die je normaal vaak wel ruikt bij zulke apparaten na kortsluiting.

Ik ben ook gaan rekenen, ik had veel te veel vermogen op 1 groep, dus weet wel waarom de stop eruit klapte. Maaar ik begreep niet waarom hij eruit bleef klappen toen alle apparaten uit stonden. Pas na loskoppelen (stekker eruit) volgen de stoppen er niet meer uit.

Dank! Plafundum

[ Voor 2% gewijzigd door Plaffie_NL op 01-06-2022 23:22 . Reden: verbeteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beginner
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 13:51
Dit klinkt niet als kortsluiting maar als gewoon teveel amperage van 1 groep vragen waardoor de installatieautomaar afschakeld. Zet je hem daarna direct weer in en staan de apparatuur op die groep nog aan, dan klapt hij er gelijk weer uit. De automaat is dan nog warm en de inschakeling kost je ook extra vermogen. Kortom ik denk dat er niets aan de hand is. Apparatuur herverdelen over andere groepen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04 19:23
Ja dank je wel.

Ik heb die combi nu een paar keer getest en niets aan de hand. Heb ook even lopen rekenene, ik had 2 ovens tegelijk aan op dezelfde groep. Ik ben gewoon zwaar boven de 3500 / 3700 watt gegaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Plaffie_NL op 05-06-2022 11:22 ]