Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 17:19
Tijdje terug een Google Chromecast met Google TV gekocht. Relatief tevreden van, streamen ging goed. Echter was de hoofdreden van de aankoop om hem te gebruiken samen met mijn smartphone (of tablet) en indoor roeier om EXR Game te casten op de TV. Dat ging goed tot na enkele minuten de video uitviel (audio ging verder). Omdat ik er samen met Google niet uitgeraakte, heb ik hem retour gestuurd.

Tijdje geprobeerd met tablet op de roeier te roeien maar door een oogafwijking heb ik enkel op het dichtste punt scherp zicht wat het vermoeiend en verwarrend maakt om naar te kijken. Dus ik ben op zoek naar een alternatief. Amazon Fire Stick? Roku? Of andere Google Chromecast (misschien was het een faulty device)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kan het zijn dat de wifi wegviel? Geen idee of zo'n ding te pingen is, anders laat eens een pingtest lopen.
Als dat het probleem is, kun je er een LAN adapter aanhangen voor een vaste verbinding.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Het zou me eerlijk verbazen, zowel smartphone/tablet als chromecast waren binnen 1,5 meter van de wifi router. Zouden beiden sterk signaal moeten hebben. Ook zou dit problemen moeten geven met streaming bv? En omdat het zowel met smartphone (Samsung Galaxy S9, S20 en Oneplus 8T) als met tablet (Samsung Galaxy Tab S7) hetzelfde probleem gaf, vermoed ik dat het probleem ofwel bij de Chromecast zat ofwel bij de app zelf die teveel data wilt versturen ofzo.

Ook blijf ik het vreemd vinden dat de video bevroor maar audio verder ging. En smartphone stoppen met casten en opnieuw opstarten leverde meteen weer synchroon beeld op (tot enkele minuten later).

Je vindt gemakkelijk info over beste streaming device maar niet wanneer het op specifiek casten aankomt, dat maakt het lastig (het zou ook gewoon moeten werken).

Zo'n LAN adapter helpt misschien wel om de Chromecast dan via ethernet te verbinden (er was zelfs een Chromecast model met geïntegreerde ethernet dacht ik) maar ik denk moest ik de smartphone/tablet fysisch kunnen verbinden met de chromecast/casting device dat dit nog bedrijfszekerder zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
Waar staan de beelden opgeslagen die je wilt casten? Op de tablet of komen die van online?
Casten van beelden op de tablet kan nog wel eens problemen geven. Casten is bedoeld voor het ophalen van beelden online

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
De Google Chromecast met Google TV had/heeft dit soort nukken met casten.

Ik heb in dezelfde TV een Chromecast Ultra en die werkt perfect. Idem voor gewone Chromecasts in andere TVs.

Ik gebruik de Ccwgtv alleen nog maar in combinatie met de apps. Voor casten gebruik ik de CC zonder Google tv.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 04-06-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
Update: Uiteindelijk de Nokia Streaming Box 8000 aangeschaft. Had al een test gedaan met de Shield die in de woonkamer staat en daar ging het goed.
Echter, ik heb op zolder een Wifi AP (TP-Link EAP 245) en sloot de Shield aan op de ethernet throughput van de AP. Toen ik echter op Netflix de snelheid bekeek, haalde ik ... 25 Mb/s. Rechtstreeks op ethernet gaf 87 Mb/s. (blijkbaar een gekend probleem, ondanks de throughput aansluiting een 100 MB/s aansluiting is)

Dus nog een ethernet switch bijgekocht waardoor de nieuwe Nokia Streaming Box 8000 rechstreeks op ethernet kan. Dit zou in principe moeten werken, eerste test was toch al succesvol.

@Blackouts Beelden komen van een app die op de tablet draait. Screen mirroring dus.
@Rukapul Onlangs ook gelezen dat Chromecast blijkbaar meer last heeft van storingen op de wi-fi, zou de verklaring kunnen zijn van het wegvallen van video?
Pagina: 1