Macbook Pro (2015) - Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Een hele goedemiddag dames en heren!

Ik ben zojuist langs de Applestore gegaan om te laten kijken voor mijn coating probleem op mijn scherm. Nou helemaal opgelost en weer happie met mijn macbook! (:

Nu ben ik benieuwd of ik deze Macbook een beetje kan upgraden, in ieder geval het geheugen...
Want met 120GB kom je in deze tijd niet heel ver meer haha. Ik zie hier en daar wel wat wat YouTube filmpjes maar ik was benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben.
Is dit een hele dikke afrader? Of is dit prima te doen?
En als dat een aanrader is, is het upgraden van RAM of iets dergelijks ook een optie?

Een setje om de schroeven aan de achterkant los te draaien heb ik al, heb al eens de trackpad moeten repareren.

Bedankt voor het delen van jullie ervaring! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:33
Valoo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:25:

Ik ben zojuist langs de Applestore gegaan om te laten kijken voor mijn coating probleem op mijn scherm. Nou helemaal opgelost en weer happie met mijn macbook! (:

Nu ben ik benieuwd of ik deze Macbook een beetje kan upgraden, in ieder geval het geheugen...
Want met 120GB kom je in deze tijd niet heel ver meer haha. Ik zie hier en daar wel wat wat YouTube filmpjes maar ik was benieuwd of er hier mensen ervaring mee hebben.
Is dit een hele dikke afrader? Of is dit prima te doen?
En als dat een aanrader is, is het upgraden van RAM of iets dergelijks ook een optie?

Een setje om de schroeven aan de achterkant los te draaien heb ik al, heb al eens de trackpad moeten repareren.

Bedankt voor het delen van jullie ervaring! O+
RAM zit iig gesoldeerd dus dat kan je niet upgraden. Opslagruimte kan wel met een m2 ssd en een adapter: https://www.appleparts.nl...6REH_kuEUfk4aAgdWEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Merethil schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:46:
[...]

RAM zit iig gesoldeerd dus dat kan je niet upgraden. Opslagruimte kan wel met een m2 ssd en een adapter: https://www.appleparts.nl...6REH_kuEUfk4aAgdWEALw_wcB
Bedankt voor je snelle reactie! Jammer van de RAM maar erg fijn om te horen dat er een SSD in kan. Ga ik maar eens kijken naar een betaalbare optie :) Heb jij er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:33
Ik niet, maar er zijn online veel mensen die op deze manier extra leven blazen in een oudere machine. Zelf gebruik ik liever externe opslag als ik echt meer nodig heb, maar ik heb zelf nooit machines met "slechts" 128 GB gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzzper
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 19:07
Valoo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:25:

Was deze reparatie gratis? Immers, ik heb ook een probleem met de coating (toetsenbord staat in het scherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valoo
jazzzper schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Was deze reparatie gratis? Immers, ik heb ook een probleem met de coating (toetsenbord staat in het scherm).
Ja was zeker gratis en ik stond met 10 minuten weer buiten! Je zou het zelf ook kunnen met Listerine lees ik online, maar misschien voor de zekerheid toch even langs een Applestore. Als het toch gratis is haha

Mocht je last hebben van de weerkaatsingen van het licht daarna, kan je voor een tientje een nieuwe anti-glare plakker halen voor je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Valoo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:39:
[...]

Ja was zeker gratis en ik stond met 10 minuten weer buiten! Je zou het zelf ook kunnen met Listerine lees ik online, maar misschien voor de zekerheid toch even langs een Applestore. Als het toch gratis is haha

Mocht je last hebben van de weerkaatsingen van het licht daarna, kan je voor een tientje een nieuwe anti-glare plakker halen voor je scherm
Ah, ze halen tegenwoordig dus de resterende coating van het scherm af, dat is ook een oplossing voor wie niet meer voor schermvervanging in aanmerking komt. :+

Over upgraden: RAM en SSD zijn doorgaans de upgrades waar je het meeste plezier gaat hebben en die ook eenvoudig te doen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2022 14:57 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1