Ik zoek?
Advies over een eventuele upgrade van mijn systeem. En om te peilen of een upgrade een goed idee is, of dat ik beter nog even zo door kan en dan later een nieuw systeembouwen. Om de hulpvraag wat specifieker te maken:
- Voor welke onderdelen is dit een goed moment om te upgraden, o.a. financieel gezien? (Evt. met verkoop huidige onderdelen.)
- Naar welk nieuwer model kan ik het dan het beste upgraden?
Wat is je budget?
Hangt af van het onderdeel en nut en noodzaak van de upgrade. Paar honderd euro, of meer. Onder de grens waarop het beter is een geheel nieuw systeem te bouwen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merkgebonden. Geen fan van RGB LED versieringen. Hoe stiller hoe beter(!). Energiezuinig en minder milieu-onvriendelijk een pré.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Daily driver, voor werk en plezier. Alles van tekstschrijven, browsen tot lichte video- en audiobewerking en gaming (FPS/Rocket League/Cities: Skylines). Ik draai ook af en toe virtual machines.
Huidig systeem:
Dank
Advies over een eventuele upgrade van mijn systeem. En om te peilen of een upgrade een goed idee is, of dat ik beter nog even zo door kan en dan later een nieuw systeembouwen. Om de hulpvraag wat specifieker te maken:
- Voor welke onderdelen is dit een goed moment om te upgraden, o.a. financieel gezien? (Evt. met verkoop huidige onderdelen.)
- Naar welk nieuwer model kan ik het dan het beste upgraden?
Wat is je budget?
Hangt af van het onderdeel en nut en noodzaak van de upgrade. Paar honderd euro, of meer. Onder de grens waarop het beter is een geheel nieuw systeem te bouwen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet merkgebonden. Geen fan van RGB LED versieringen. Hoe stiller hoe beter(!). Energiezuinig en minder milieu-onvriendelijk een pré.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Daily driver, voor werk en plezier. Alles van tekstschrijven, browsen tot lichte video- en audiobewerking en gaming (FPS/Rocket League/Cities: Skylines). Ik draai ook af en toe virtual machines.
Huidig systeem:
| # | Category | Product |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 |
| 1 | Videokaarten | Asus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C |
| 1 | Monitoren | LG 29UM69G-B Zwart |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB |
Dank