Toon posts:

Wat is de hoogst geklokte celly voor een CUSL2-c?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de hoogst geklokte celly die mogelijk is op een CUSL2? Ik wil mijn celeronnetje 566 @ 893 opzich best vervangen door wat snellers alleen vraag ik me af of het eigenlijk voor dit bordje wel veel sneller kan? Of het dus het geld wel waard is.

Een 2-tal vraagjes:
-Vanaf welke celeron wordt standaard FSB100 gebruikt ipv 66?
-Vanaf welke celeron wordt die nieuwe Tualatin (ofzoiets) core gebruikt ipv de oudere core?

Die laatste vraag is vooral voor belang aangezien die dus niet op een CUSL2-c kunnen, die met die nieuwe core.

Verwijderd

Ik heb zelf een celly600@1026Mhz gehad op een cusl2-c.
Ben nu aan de AMD gegaan, bevalt me prima :)

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:54 schreef SALLY het volgende:
Wat is de hoogst geklokte celly die mogelijk is op een CUSL2? Ik wil mijn celeronnetje 566 @ 893 opzich best vervangen door wat snellers alleen vraag ik me af of het eigenlijk voor dit bordje wel veel sneller kan? Of het dus het geld wel waard is.
Snelste Celeron die er te krijgen is, nu dacht ik de 900
Een 2-tal vraagjes:
-Vanaf welke celeron wordt standaard FSB100 gebruikt ipv 66?
Vanaf de 800 versie
-Vanaf welke celeron wordt die nieuwe Tualatin (ofzoiets) core gebruikt ipv de oudere core?
Die is er nog niet
Die laatste vraag is vooral voor belang aangezien die dus niet op een CUSL2-c kunnen, die met die nieuwe core.
Heb je al eens een echte PIII overwogen? Die zijn toch best redelijk betaalbaar tegenwoordig.

Yeah well. The Dude abides.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het liefste zou ik een "echte" pIII 1Gig hebben... aangezien dat toch echt de snelste optie is die op dit bordje kan. Maar ik vind ruim 550 toch net iets te duur, en denk dat het verschil TE onmerkbaar zal zijn. Ik zag dat die cellytjes op 1Gig maar rond de 300 zijn en de Intel Celeron 950 (Boxed) FL 262,- ...dat vind ik dan opzich een aardiger upgrade. Die celly is dan vast wel op of net effe over de Gig te klokken (misschien wel 1,1G?).
Aan de andere kant,... die 566 van me zit nu op 893 dus zal die 100 tot 200 mhz-jes meer met hetzelfde type CPU wel bar weinig uitmaken waarschijnlijk.
Shit zeg...
Een echt snelle CPU is eigenlijk niet eens mogelijk he op een CUSL2-c??
Het allersnelste zal wel een P3 1Gig zijn dan, en die op 1,1 of hooguit 1150 ofzo draaien... maarja dat kost weer zoveel centjes...

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:21 schreef SALLY het volgende:
Een echt snelle CPU is eigenlijk niet eens mogelijk he op een CUSL2-c??
Niet echt nee. Ik heb een PIII-700 (soms @933) op mijn CUSL2-C systeem, ach voor een hoop dingen is het prima, maar ik heb er laatst voor het betere gamen toch maar eens een AMD'tje naastgezet..
Het allersnelste zal wel een P3 1Gig zijn dan, en die op 1,1 of hooguit 1150 ofzo draaien... maarja dat kost weer zoveel centjes...
Yep.
Ik ken overigens nog niemand die al echt zo'n Tualatin 1.2 of zo in handen heeft gehad en er eens mee heeft zitten kloten. Officieel heb je daar dan wel een TUSL voor nodig maar ja ik heb ook een PIII-700 op een superknoeroude Abit BX6 rev 1, superstabiel, dat gaat toch ook beter dan Abit het doet voorkomen..

Yeah well. The Dude abides.