Standaard voor rearspeakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kefjoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-07 21:47
Ik zoek een?
Een speakerstandaard of ander alternatief om rearspeakers te bevestigen op de juiste plaats en hoogte.

Wat is je budget?
€150 om en nabij.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De rearspeakers van mijn Samsung HW-Q990B soundbar op de juiste hoogte en plaats te krijgen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vebos maakt een vloerstandaard voor de Q990B in de maten hoogte 80cm en 100cm.

https://vebos.nl/vebos-st...g-hw-q990b-zwart-set.html

Welke vragen heb je hier nog over?

Hierbij een ruwe schets van de woonkamer en waar ik de rearspeakers wil plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN7nBW3miLROsKxacprWISd7bQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CfnWBaYZryqtl2GT44HZoUs8.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de soundbar nog niet, deze staat in pre-order en wordt binnenkort geleverd.

Zoals jullie kunnen zien staat mijn hoekbank tegen de muur aan. In de muur mag niet geboord worden van de verhuurder en tevens bovenbuurman. Er hangt wel een STAS ophangsysteem met van die touwtjes maar dat lijkt mij niet te doen met die rearspeakers.

Enige mogelijkheid is nog om net naast de bank twee vloerstandaarden neer te zetten lijkt mij.

Ik ben ook nog niet uit over de hoogte, Vebos heeft een uitvoering in 80cm en eentje in 100cm.
Hier zouden dan de 20cm hoge rearspeakers van de Q990B op komen te staan waardoor je uitkomt op 100cm en 120cm.

Als ik kaarsrecht op de bank zit kom ik wel aan de 120cm oorhoogte. Echter zit/lig ik meestal wat onderuit op de bank en dan zit het dichterbij de 100cm. Aan de rechterkant van de bank in de hoek komt de rearspeaker dan wel erg dichtbij aangzien er geen andere plek is. Aan de linkerkant kan deze nog verder van de bank af geplaatst worden. Een speaker op 30cm bij je oor aan lijkt mij ook niet bepaald fijn.

Welke hoogte standaard zouden jullie doen?
Zijn er nog andere (betere) alternatieven qua plaatsing, vloerstandaarden of ophangen?

Input wordt gewaardeerd :*)

[ Voor 8% gewijzigd door kefjoo op 01-06-2022 14:41 ]

Beste antwoord (via kefjoo op 03-06-2022 12:20)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 21:13
Je wil de speaker, of beter gezegd de tweeter ervan, op oorhoogte hebben als je zit. Dus de hoogte van de stand is afhankelijk van de hoogte van je speaker. Ik heb een Norstone Sylum 3 als stand en die is 80cm hoog. Daar staan twee Boston Acoustic A25 speakers op, die zijn 27cm hoog, tweeter op zo'n 23cm ofzo. Dus op circa een meter hoogte in totaal. 80cm stand is wat mij betreft dus een goede hoogte voor de stand.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 21:13
Je wil de speaker, of beter gezegd de tweeter ervan, op oorhoogte hebben als je zit. Dus de hoogte van de stand is afhankelijk van de hoogte van je speaker. Ik heb een Norstone Sylum 3 als stand en die is 80cm hoog. Daar staan twee Boston Acoustic A25 speakers op, die zijn 27cm hoog, tweeter op zo'n 23cm ofzo. Dus op circa een meter hoogte in totaal. 80cm stand is wat mij betreft dus een goede hoogte voor de stand.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |