Index voor Linux Magazine [NL]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik ben een tevreden lezer van https://linuxmag.nl en heb er vele oude jaargangen op de plank liggen.
Zo nu en dan wil ik eens wat terugzoeken, maar zover ik weet is er geen index van de artikelen/onderwerpen op het Internet te vinden. Dat zou wel prettig zijn om te hebben.
De uitgever zelf geeft niet zoveel reactie (0 dus), het bijhorende forum is wel heel erg stil, dus ik vraag maar hier: is er ergens een (goed) overzicht van de artikelen die in het blad gepubliceerd zijn, beschikbaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:16
Ik ben ook fan van Linux Magazine. Zo'n overzicht is er helaas niet. Ik ga het voorstellen in de Nederlandse Linux Gebruikers Groep. Het is sowieso jammer dat zo'n goed tijdschrift een website heeft die niet goed genoeg wordt bijgehouden (naar mijn idee).

Wellicht dat de Koninklijke Bibliotheek hier in de toekomst (of zelfs nu) in kan voorzien, die digitaliseren en bewaren immers (bijna?) alles.
Zie:
https://opc-kb.oclc.org/
en http://www.delpher.nl/

De internationale tijdschrift Linux (Pro) Magazine en Linux Format hebben beiden een goed archief (ook met oog op nabestellen, maar dit is volgens mij niet mogelijk in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Toevallig ben ik al een paar jaar aan het overwegen m'n C't abonnement op te zeggen - er was over het algemeen hooguit 1 interessant artikel per maand of zo. En naar aanleiding van de post van @mcmd ben ik gaan overwegen om over te stappen op Linux Magazine - en dan de nederlandse of engelse versie.

Aangezien ik de papieren versie niet wil bewaren maar wel een digitaal archief wil ben ik gaan informeren bij zowel de NL als EN versie:
  • Uitgever NL versie geeft aan dat er momenteel nog geen digitale versie beschikbaar is van het tijdschrift
  • Uitgever EN versie geeft aan dat ze een 'extra' abonnement hebben: als je een abonnement op de papieren versie hebt, kan je voor ~12 euro/jaar of zo OOK de digitale versie ontvangen.
Nou is dat niet helemaal wat de TS hier vraagt (een lijst van eerder gepubliceerde artikelen), maar wellicht wel interessant voor degene die een digitale versie van het tijdschrift in een digitaal archief willen.

[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 10-06-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:12
vanaalten schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:20:

Aangezien ik de papieren versie niet wil bewaren maar wel een digitaal archief wil ben ik gaan informeren bij zowel de NL als EN versie:
  • Uitgever NL versie geeft aan dat er momenteel nog geen digitale versie beschikbaar is van het tijdschrift
  • Uitgever EN versie geeft aan dat ze een 'extra' abonnement hebben: als je een abonnement op de papieren versie hebt, kan je voor ~12 euro/jaar of zo OOK de digitale versie ontvangen.
Ik had een paar jaar terug ook al gevraagd of er een digitale uitgave zou komen, maar dus niet. Verwacht niet dat deze gaat komen, behalve het papieren blad is er niet iets anders dat in de buurt komt van een community. Dat is waarschijnlijk allemaal te duur voor een dergelijk, maar toch marginaal blad, die ik overigens wel zeer waardeer.