Hallo tweakers,
Ik wil al een tijdje mijn thuiswerkplek upgraden. Ik wil van een 1 monitor + 1 laptop naar een 2 monitor + 1 laptop opstelling gaan. Hiervoor heb ik jullie advies nodig, want ik kom er niet goed uit met alle informatie over docking stations / hubs / KVM switches.
Mijn gewenste opstelling is
/f/image/h6Sq3xwzwkLfFJaSyAuqfqJl.png?f=fotoalbum_large)
Al in bezit
Ik wil al een tijdje mijn thuiswerkplek upgraden. Ik wil van een 1 monitor + 1 laptop naar een 2 monitor + 1 laptop opstelling gaan. Hiervoor heb ik jullie advies nodig, want ik kom er niet goed uit met alle informatie over docking stations / hubs / KVM switches.
Mijn gewenste opstelling is
/f/image/h6Sq3xwzwkLfFJaSyAuqfqJl.png?f=fotoalbum_large)
Al in bezit
- Muis + Keyboard; USB
- Laptop; HP Elitebook 850 G6; HDMI 1.4b, USB 3.1 Type-C port (met Thunderbolt support)
- PC; Club3d Radeon 7850 RoyalQueen; 1x DVI, 1x HDMI 1.4a,1x DisplayPort 1.2
- Een USB hub voor mijn muis, keyboard
- Twee monitoren, liefst 24''. Ik game niet (meer) en de schermen worden vooral voor werk gebruiken, af te en toe wat video afspelen (youtube, films)
- Een monitor-arm/stand, waarbij ik twee monitoren én de laptop kan plaatsen op mijn bureau (geklemd)
- Een KVM switch
- Welke switch moet ik kiezen voor het mogelijk maken dat ik met één druk op de knop mijn twee schermen kan switchen van input PC naar input Laptop en andersom. Daarbij is het ook belangrijk dat de laptop het scherm moet kunnen 'extenden' en niet alleen maar dupliceren. De switch (of docking station) moet dus 2x input en 2x output hebben. Ik heb deze switch al wel op het oog, maar vind ik behoorlijk veel geld kosten.
- Wie heeft er tips voor de monitor-arm die ik zou willen aanschaffen? Belangrijk te weten is dat het bureau tegen de muur staat en de arm dus redelijk 'vlak' moet zijn en niet te ver over het bureau heen moet hangen.
- Werkt de aansluiting van bekabeld LAN via de switch wel op zo'n manier dat de laptop én de PC altijd netwerkverbinding hebben? Want dat is wel de bedoeling.