Ventilator oven blijft draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:38
Een nieuw mysterie doet zich voor en ditmaal is het onze oven. Zoals gebruikelijk blijft na gebruik de koelventilator nog enige tijd draaien, maar ditmaal bleef die wel érg lang doordraaien. Sterker nog, hij stopt alleen als de stekker uit het stopcontact gehaald wordt en als de stekker er weer in gaat, begint de ventilator ook weer vrolijk te draaien zonder dat de oven verder aan staat. Na het uitbouwen en openschroeven zag ik aan de achterkant het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc0SrszGBN-HfvtexUBVnsxFBCw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tLUEKfo2viKAGhbJLrE2EYFl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwdgmkkjH9GumYeKDS9P6ZjR40Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6yvU8R7gFGBvuaFr9tJBS0x.jpg?f=user_large

Dat zit er flink bruin uit! Is dit foute boel of heeft zich dit langzaam aan opgebouwd in de 7 jaar dat de oven nu oud is? Ik heb niet zo'n zin om onderdelen te gaan bestellen als er structureel iets mis is namelijk. Heeft iemand een idee?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Zijn de draden verbrand of is dat aanslag op de kabels? Lijkt alsof de isolatie enigszins lekt en door verbrande etensresten in de oven de kabels verkleurd zijn.

En dat de ventilator blijft draaien lijkt me een thermostaat welke defect is waardoor de oven denkt op temperatuur te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:38
TRAXION schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:10:
Zijn de draden verbrand of is dat aanslag op de kabels? Lijkt alsof de isolatie enigszins lekt en door verbrande etensresten in de oven de kabels verkleurd zijn.

En dat de ventilator blijft draaien lijkt me een thermostaat welke defect is waardoor de oven denkt op temperatuur te zijn.
Dankjewel voor je reactie. Het bruine bleek inderdaad aanslag te zijn die zo weer van de kabels te schrapen was. Na wat trial and error kwam ik erachter dat de ZN Limitor defect was. Die heb ik nu vervangen en de oven doet weer normaal.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2