Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 21:15
hallo,
ik begreep bij het forum gedeelte over smartphones dat ik voor vragen over accesoires het beste hier een vraag kon stellen:

ik heb een nieuw telefoonkabetje bij het kruitvat gehaald, en er staat bij niet snachts op te laden, en ik lees dat mijn telefoon dan kan ontbraden. dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

ik heb met een ander kabeltje vaak genoeg gezien dat het opladen tijdelijk stopte om de batterij gezond te houden, dus kan geen kwaad? ik gebruik een huawei p20, light, android versie 9,

groeten

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:10
Zal een juridische toevoeging zijn, zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden voor brand. Vreemd verhaal verder. Een kabel werkt overdag hetzelfde als 's nachts en een moderne telefoon stopt het laden als de batterij 100% is opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Die waarschuwing vind je in de instructieboekjes van de meeste oplaad(bare) apparaten en toebehoren. Het risico is nihil als je een fatsoenlijke adapter / (onbeschadigde) kabel gebruikt, en geen telefoon met een oude / gare accu hebt.

Moderne telefoons kappen zelf de connectie naar de batterij af wanneer die vol is, iets wat oude(re)* apparaten met oplaadbare batterijen nogal eens niet deden.

* En met oud bedoel ik overigens geen smartphones, met oud doel ik op apparatuur van voor pak em beet 2000. (en mogelijk goedkope/slecht gebouwde Ali-express meuk :+ )

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2022 22:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 21:15
ok, dank jullie wel voor jullie reacties!