Portable Monitor +(Dock?) voor Switch/Steamdeck

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ReMarkable91
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een?
Portable Monitor van 15 of 17 inch met het liefst touch en een interne batterij. Ook mini hdmi + USB C aansluitingen. 1080 P is voldoende

Wat is je budget?
Zie er al veel voor 2-300 euro maar mag voor goede kwaliteit ook boven zitten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een gevestigde naam

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Tijdens het reizen een filmpje af te spelen en niet op een klein telefoon/switch/steamdeck scherm. Maar ook iets makkelijker multiplayer te doen op de switch. Vooral met de switch op een tafeltje te zetten voelt echt te klein.

Maar ook om van mijn steamdeck een alternatieve laptop te maken. Voor eerder genoemde netflix maar ook met toetsenbord en muis makkelijk een mobiele desktop van te maken. Erger me enorm aan als handen enorm dicht op het scherm zitten bij een normale laptop, gebruikte ook daarop altijd al extern toetsenbord als het even kon.

ik kan op vrijwel geen enkele website echt makkelijk specificaties zoals batterij en in mindere mate touch vinden. Ze staan vrijwel altijd bij reguliere beeldschermen en daar kan je wel filteren op grote van het scherm maar niet op inhoud van batterij omdat andere schermen het niet hebben. Zelfs niet of het "portable" is of niet. Hoog uit op poorten zoals mini hdmi wat meestal uniek is voor portable schermen. Dus daarom maar hier vragen of iemand met zulke producten ervaring heeft. Ze worden veelal gebruikt als tweede scherm bij laptops maar wellicht heeft ook iemand hier er ooit 1 voor de switch gekocht.

Ik heb verder ook wat concrete vragen.

In reviews voor switch schermen hebben veel mensen het over dat om touch te kunnen gebruiken je het moet aansluiten via usb-c. Wat logisch is omdat hdmi het signaal niet over brengt. Maar in andere reviews zeggen ze dat je het via een dock /hdmi moet aansluiten omdat je anders geen 1080 P krijgt. Is dit te combineren of is het echt kiezen welke je wilt?

Over docks gesproken. Een aantal jaar geleden was er veel te doen over switches die "bricken" met external docks. Nu is het tegenwoordig een stuk minder na wat updates en als je een beetje op de stroomlevering let het eigenlijk altijd wel goed gaat (met risicos). Switch en Steamdeck zijn vrijwel hetzelfde dat je via 1 USB-C zowel stroom, HDMI en eventually extra USB poorten hebt. Zit er veel verschil in de stroomeisen van de apperaten en is er een goede kleine "dock/dongel" voor beiden?

Over externe batterijen gesproken is ik begrijp dat een switch minimaal 5V/2.1A nodig heeft. Deze specificaties zie je wel vrij snel als je een battery pack koopt maar juist niet bij beeldschermen. Hoewel ik begrijp het wel je switch oplood als je hem aansluit aan het scherm. Ik wil juist een scherm met interne battery zodat je het echt overal zonder stroom kan gebruiken. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met mijn huidige pack met officiële switch kabel. Misschien is het beter een goede batterypack te kopen en die in combinatie te gebruiken met dongel/switch/scherm om beide voeding te geven onderweg IPV interne batterij?

Ik hoop op koopadviesen of website die wel goede filters hebben voor portable monitors. En tevens antwoord op de gestelde vragen.