Waarom zijn er geen 4G/LTE dongels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 17:08
Zakelijk moet ik nu meerdere laptops kopen, graag zouden we d.m.v. een simkaart allemaal op locatie online willen zijn.
Heb nu ervaring met mifi routers/modems maar is niet stabiel en deze dingen moet je ook weer meenemen.
Laptops met ingebouwde 4g module beginnen bij ruim 1500 euro, dat is ver boven budget.
Toen op onderzoek naar een USB dongel waar een simkaart in geplaatst kan worden.
Enige wat ik tegen kom zijn die uit kluiten gewassen usb sticks van Huawei.
Wie weet een beter alternatief.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49

Detmer

Professioneel prutser

Je telefoon als hotspot gebruiken een optie?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
waarom denk je dat USB-sticks wel stabiel of stabieler zijn dan zo'n hotspot? Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Mijn ervaring is dat USB hotspots aanzienlijk minder bereik hebben dan de externe 4G hotspots. Uiteraard zitten daar ook wat kostenverschillen in, al is het wel tientjeswerk.

Nadeel is dan wel dat je ze zo nu en dan moet opladen, al doe ik gemiddeld 10-15 uur met 1 volle acculading. Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het merk hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
Welk merk gebruiken jullie, heb nu tp link maar moet deze vaak resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wij hebben de TP-Link M7650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08 18:17
Microsoft Surface devices als de Go en de Pro series (2-in-1 convertibles) kun je met een LTE optie kopen. Andere Surface devices misschien ook, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd. Die staan misschien niet onder de laptops maar onder tablets in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:54
Probeer eens te kijken of Dell bijvoorbeeld geen laptops heeft die aan je eisen voldoen.
Ik weet namelijk uit ervaring dat de prijs op de website niet de definitieve prijs is.

Wij bestellen zelf bijvoorbeeld als standaard model de Latitude 5520 (en straks de 5530) met 32GB ram en een 1TB ssd en die zit qua prijs aardig onder de prijs van het basis model met 8GB ram en een 256GB SSD (mits je hiervan de website prijs pakt).

Denk dat als je specs niet al te hoog zijn (bijv. 16GB ram + 512GB SSD) dat je aardig in de buurt van de 1000 euro per laptop met 4G module uit kan komen hoor.

Daarnaast: Wat ook al is aangegeven: Mobiel hotspot of een USB stick: beide moet je meenemen.
Maar mocht je hier wel mee door willen gaan: Vraag ook is na bij je provider. Ik heb hier bijvoorbeeld ook meerdere Vodafone branded USB 4G sticks liggen. (Geen idee wat de prijs was, is geregeld voordat ik hier in dienst kwam)

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
richardboer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:08:
Probeer eens te kijken of Dell bijvoorbeeld geen laptops heeft die aan je eisen voldoen.
Ik weet namelijk uit ervaring dat de prijs op de website niet de definitieve prijs is.

Wij bestellen zelf bijvoorbeeld als standaard model de Latitude 5520 (en straks de 5530) met 32GB ram en een 1TB ssd en die zit qua prijs aardig onder de prijs van het basis model met 8GB ram en een 256GB SSD (mits je hiervan de website prijs pakt).

Denk dat als je specs niet al te hoog zijn (bijv. 16GB ram + 512GB SSD) dat je aardig in de buurt van de 1000 euro per laptop met 4G module uit kan komen hoor.

Daarnaast: Wat ook al is aangegeven: Mobiel hotspot of een USB stick: beide moet je meenemen.
Maar mocht je hier wel mee door willen gaan: Vraag ook is na bij je provider. Ik heb hier bijvoorbeeld ook meerdere Vodafone branded USB 4G sticks liggen. (Geen idee wat de prijs was, is geregeld voordat ik hier in dienst kwam)
Ik snap je niet, je zegt dat een 32 GB uitvoering van Dell goedkoper is dan een 8gb uitvoering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:54
callofduty schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:29:
[...]

Ik snap je niet, je zegt dat een 32 GB uitvoering van Dell goedkoper is dan een 8gb uitvoering ?
Wij betalen voor de 1TB SSD + 32GB ram variant minder dan de prijs op de website voor de 8GB + 256GB SSD variant.

Dus stel de list price voor de laptop die wij bestellen is 1400 euro krijgen wij door simpelweg met Dell te bellen
en een offerte op te vragen (bij voorkeur wel meer dan 1 laptop) ongeveer 400 euro korting PER laptop.
Hetzelfde heb ik gehad met een server, daar ging zonder al teveel moeite zo 3000 - 4000 euro af (nee geen 0 teveel) en dat waren servers die onder de 10k zaten :)

Dus wat ik zou doen is gewoon is een model samenstellen wat je ongeveer zoekt en dan gewoon contact opnemen met Dell om te kijken wat ze kunnen doen voor je.
Bij HP werkt het waarschijnlijk hetzelfde maar daar heb ik helaas geen ervaring mee. Die kochten we bij vorige werkgevers meestal bij resellers ipv direct.

Richard

Pagina: 1