Hallo Tweakers,
Ik heb nu een (merk) pre-built pc, en zou nu graag een pc zelf willen bouwen die een tijdje mee gaat. Ik heb al een beetje rond gekeken bij de BBG's en op het forum. Hiervan heb ik een lijstje gemaakt en zou ik graag jullie mening over willen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk internetten en gamen. Gamen is op 1080p met games als Apex Legends en Halo Infinite. Waarschijnlijk in de toekomst nog wel andere games. Misschien later nog wat programmeren/machine learning/algoritmes maar dat is voor mij niet belangrijk voor de pc build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.000 euro, liever niet meer dan €1.100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende in gedachte:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen kleurtjes/lichtjes.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb over deze build nog wat vragen:
Is de build compatible?
Zijn er onderdelen die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld, of onderdelen die goedkoper kunnen met dezelfde prestatie?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik geloof dat bij de gekozen moederbord een Bios update nodig is?
Dank alvast voor de moeite
Ik heb nu een (merk) pre-built pc, en zou nu graag een pc zelf willen bouwen die een tijdje mee gaat. Ik heb al een beetje rond gekeken bij de BBG's en op het forum. Hiervan heb ik een lijstje gemaakt en zou ik graag jullie mening over willen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk internetten en gamen. Gamen is op 1080p met games als Apex Legends en Halo Infinite. Waarschijnlijk in de toekomst nog wel andere games. Misschien later nog wat programmeren/machine learning/algoritmes maar dat is voor mij niet belangrijk voor de pc build.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.000 euro, liever niet meer dan €1.100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende in gedachte:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 186,99 | € 186,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6600 Challenger D 8GB | € 400,73 | € 400,73 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 33,99 | € 33,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 61,89 | € 61,89 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Totaal | € 1.020,41 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen kleurtjes/lichtjes.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb over deze build nog wat vragen:
Is de build compatible?
Zijn er onderdelen die betere prestaties leveren voor hetzelfde geld, of onderdelen die goedkoper kunnen met dezelfde prestatie?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden? Ik geloof dat bij de gekozen moederbord een Bios update nodig is?
Dank alvast voor de moeite